Elicopter utilitar - dat de pamant de pilotul beat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Pilotul declara ca a baut, inainte de decolare, patru beri * Mecanicul de bord a decedat la impactul aeronavei cu solul * Echipajul nu avea autorizarea de decolare * Zborul in care a pornit aparatul, in crucea noptii, a fost unul de agrement

Un elicopter apartinand Societatii de prestari servicii utilitare Air ADRIA Tuzla s-a prabusit ieri noapte pe Aeroportul Strejnic, la cateva minute de la decolare. Mecanicul de bord, Alexe Agapie, 48 de ani, a decedat la impactul aparatului cu solul. In elicopter se mai aflau pilotul Vranceanu Gheorghe, 42 de ani, si gardianul public Cristian Bogdan Marinescu, 21 de ani. Acestia au suferit rani usoare si, dupa un control medical, impus in cazul unor astfel de evenimente, au fost externati din spital. Aeronava, de fabricatie ruseasca, tipul KA-26, a fost distrusa in totalitate, prejudiciul fiind estimat la 80.000 de dolari. O echipa de specialisti de la Ministerul Transporturilor, ofiteri de la Inspectoratul General al Politiei Transporturi si de la IPJ Prahova, coordonati de procurorul prahovean Stasie Eduard, cerceteaza la fata locului cauzele si imprejurarile accidentului. O prima concluzie la care se ajunsese ieri este aceea ca aparatul a fost ridicat de la sol fara autorizarile de rigoare si fara respectarea prevederilor codului aerian. Mai grav, membrii echipajului consumasera, pana seara tarziu, bauturi alcoolice, intr-un bar din apropierea aeroclubului "Gheorghe Banciulescu", din Strejnic. Nimeni nu stie cum au intrat ei in aeroport si cum l-au convins pe gardianul public Marinescu sa lase fara paza celelalte aparate si sa plece cu ei. Cel putin asa a declarat ofiterul de serviciu de la intrarea in incinta aeroclubului. Pilotul a spus anchetatorilor ca ar fi consumat doar patru beri, inainte de a se urca la mansa. Ce cauta la ora 1 noaptea sa porneasca elicopterul si sa plece in zbor? Raspunsul la aceasta intrebare este unul neverosimil, daca nu s-ar sti unde si cum isi petrecuse timpul inainte de decolare. "Am vrut sa efectuam un zbor de agrement", declara senin pilotul. Zbor de agrement, asadar, in crucea noptii, cu capul plin de bautura, fara nici o aprobare si cu un elicopter care avea misiunea sa pazeasca magistrala de transport produse petroliere din zona rafinariilor prahovene. Ce cauta la bordul aparatului, la acea ora tarzie, gardianul public? Unde anume si cu ce scop urma sa zboare KA-26, in noaptea de 23/24 iulie? Gardianul public spune ca pilotul l-a invitat la un zbor nocturn!? Fata de toate aceste intrebari, politistii si procurorul desemnat sa instrumenteze cauza nu exclud aparitia si a altor surprize pe parcursul cercetarilor. De aceea, investigatiile sunt desfasurate pe mai multe directii. A fost audiat personalul barului unde a petrecut echipajul. Cat si ce s-a baut, pana la ce ora? Trebuie aflat apoi pe ce cale au ajuns pilotul si mecanicul la elicopter fara sa fie vazuti de cineva. Cine s-a aflat la mansa? Iata o alta intrebare. Era elicopterul pilotat de Vranceanu sau de altcineva? Poate ca pe scaunul pilotului se afla maimuta, ca in cunoscuta anecdota cu piloti bauti. De ce a fost luata in calcul o asemenea ipoteza? Elicopterul a cazut in gol, la scurt timp dupa ce se ridicase - circa 30 de metri - din locul unde era parcat. Dupa ce a atins solul, el s-a deplasat tarandu-se, daca putem spune astfel, cand pe o parte, cand pe alta, cale de 120-130 de metri, dupa care, ce a mai ramas din aparat s-a dat peste cap. Minune mare ca nu a luat si foc. Zona in care a rulat pana sa se rastoarne pare a fi fost arata, semn ca palele elicei, inainte sa se faca tandari, au lovit adanc solul si pe o parte si pe alta, in functie de cum se inclina aparatul. Pe drum au ramas o roata, apoi alta, tandari din fuselaj si din alte ansamble, apoi motorul si unul din rotoare. Pilotul Gheorghe Vranceanu a declarat ca prabusirea s-ar datora unor defectiuni tehnice, generate de necuplarea unuia din cele doua motoare. Ramane de vazut daca si membrii comisiei de ancheta vor ajunge la aceeasi concluzie. Din cate am aflat ieri, la fata locului, opinia specialistilor este alta. Indiferent de aceasta insa, pilotul va fi inculpat pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa. Mecanicul de bord, maistrul militar Alexe Agapie, care a decedat, era de loc din Constanta. El fusese detasat la Ploiesti si la sfarsitul saptamanii trebuia sa se intoarca la familie. Sotia a aflat de accident, ieri dimineata, de la un coleg de serviciu. Experienta de peste 20 de ani ca mecanic de aviatie il recomanda pe Alexe Agapie ca pe unul dintre cei mai buni specialisti ai aviatiei noastre utilitare.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite