eCall, sistemul care poate salva vieți. Pompierii, chemați astfel la accidente. De regulă, nu se poate comunica cu șoferii

0
Publicat:

Sistemele eCall instalate pe mașinile implicate în accidente sunt eficiente. Pompierii arădeni au fost chemați astfel, în ultima săptămână, la două evenimente rutiere.

În unele cazuri nu se mai poate face nimic pentru șofer FOTO DRDP
În unele cazuri nu se mai poate face nimic pentru șofer FOTO DRDP

Din păcate, la unul dintre cazuri, șoferul a murit pe loc. Primul apel prin eCall a venit de la o mașină care s-a izbit de parapetul marginal, pe A1, în zona orașului Nădlac. Sistemul eCall a efectuat automat apelul la 112, care a fost preluat de ISU și de către Poliție.

Deși nu au putut vorbi cu șoferul mașinii, dispecerii au localizat mașina și au trimis o autospecială pentru descarcerare și două ambulanțe SMURD, dintre care una de Terapie Intensivă Mobilă.

Singura problemă a fost că, fiind vorba de autostradă, nu am putut identifica de la bun început sensul de mers pe care s-a produs accidentul. În sprijin au venit cei de la SVSU Nădlac, care au făcut recunoașterea la fața locului, până să ajungă forțele de intervenție ale Detașamenului Arad. Din păcate, pentru persoana aflată în mașină nu s-a mai putut face nimic”, a declarat Ruxandra Klein, purtătorul de cuvânt al ISU Arad.

Al doilea apel făcut de eCall în urma unei tamponări puternice între două mașini, a fost pe o stradă din municipiul Arad. Nici în acest caz nu s-a putut lua legătura cu șoferul. Ajunse la locul accidentului, prin coordonatele GPS, forțele de intervenție au constatat că șoferii nu necesitau îngrijiri medicale. Ei au ieșit din mașini imediat după impact și nu știau de apelul la 112. 

Ce este eCall

eCall este un sistem instalat în vehicule în toate țările Uniunii Europene, care efectuează automat un apel gratuit către numărul de urgență 112, în cazul în care vehiculul este implicat într-un accident rutier grav.

Toate modelele noi de autovehicule, aprobate în vederea fabricării după 31 martie 2018, includ sistemul eCall bazat pe numărul 112.

Când este activat, sistemul eCall se conectează la cel mai apropiat centru de intervenție în caz de urgență, cu ajutorul unui telefon și al unei legături de date. Astfel, serviciile de urgență primesc coordonatele GPS ale mașinii și pot interveni în timp real.

În anul 2023, echipajele SMURD din județ au fost solicitate în 11.674 situații, din care 10.945 solicitări (94%)  au fost pentru acordare de asistență medicală de urgență. La accidente rutiere au fost 408 solicitări.    

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite