CNAS pune asiguratilor intrebari incuietoare
0Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a devenit ad-hoc institut de sondare a opiniei publice. Dupa ce trei functionari din Casele de Asigurari au incropit un chestionar greoi cu 78 de
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a devenit ad-hoc institut de sondare a opiniei publice. Dupa ce trei functionari din Casele de Asigurari au incropit un chestionar greoi cu 78 de intrebari, 500 de angajati din toata tara au fost scosi din birouri si trimisi sa bata din poarta in poarta. Cei de la CNAS spun ca aplicarea chestionarului la o singura persoana dureaza in medie aproape o ora. Unele dintre intrebari pot pune la grea incercare chiar si pe cunoscatorii sistemului. Astfel, asiguratul este chestionat si despre rolul Ministerului de Finante in alocarea fondurilor sau i se cere sa enumere "cateva actiuni comune intre Colegiul Medicilor, Colegiul Farmacistilor si CNAS, pe care le considera necesare in perioada imediat urmatoare". Intrebarile trebuind explicate asiguratului, in acest fel i se influenteaza raspunsul. Ieri, la CNAS, s-a facut o verificare inopinata a catorva asigurati care au raspuns deja la chestionar. Cu toate ca doi pensionari au inceput sa se planga de serviciile medicale, singura grija a operatoarei de la CNAS a fost sa-i intrebe daca intrebarile din chestionar sunt relevante si daca sunt multumiti de interviu. Apoi le multumea pentru "solicitudine" si le inchidea telefonul. Scopul declarat al acestui sondaj este "de a afla problemele cu care se confrunta asiguratii si sa imbunatateasca activitatea Casei" (sic!). Ca si cum in cinci ani, mai marii sistemului nu au putut afla nemultumirile pacientilor.