Cele mai mari tragedii rutiere ale României. Botoşani: 40 de morţi căraţi în camioane. Scânteia: 14 morţi în câteva minute. DN13 a luat 40 de vieţi în 4 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Accidentul de la Scânteia a fost printre cele mai grave din România
Accidentul de la Scânteia a fost printre cele mai grave din România

România a purtat doliu în nenumărate rânduri, iar cele mai cumplite tragedii au fost provocate din cauza traficului rutier. Nici traficul feroviar nu a trecut toate testele, în urmă cu aproximativ patru ani, 14 persoane şi-au pierdut viaţa în tragedia feroviară de la Scânteia.

Moartea vine pe şosele. Cinci persoane au pierit în cel mai cumplit accident de circulaţie din Sălaj

Doi bunici, nepotul lor în vârstă de numai şapte ani, şi alte două persoane şi-au pierdut viaţa în accidentul cu cele mai multe victime care a avut loc în Sălaj în ultimii 10 ani.


Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sălaj, Tincuţa Dumuţa, teribilul accident a avut loc într-o fatidică zi de 17 mai 2005, pe DN i H, între localităţile Vîrşolţ şi Hereclean. În jurul orei 12.15, Ioan C., un bărbat de 43 de ani din localitatea Valcău, conducea pe acolo autoturismul său Dacia Logan, plin-ochi de persoane.

Inconştienţa l-a făcut să calce prea tare pedala de acceleraţie, iar într-o curbă la dreapta a pierdut controlul direcţiei de mers şi a intrat pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală cu o autobasculantă care circula regulamentar din sens opus.

Vă mai aduceţi aminte de tragedia de lângă Bârlad din 2006? Cel mai groaznic accident din judeţul Vaslui din ultimii ani

Cel mai grav accident din judeţul Vaslui a avut loc în anul 2006, în luna septembrie, pe DE 581 la ieşire din municipiul Bârlad. Atunci şi-au pierdut viaţa 13 persoane, iar altele 4 au fost rănite, toate victimele fiind din oraşul Oneşti, judeţul Bacău.

Tragedia a avut loc în dimineaţa zilei de 7 septembrie, la ora 04:15. Un apel la 112 anunţa că mai multe persoane sunt întinse pe jos, pline de sânge, după ce microbuzul în care se aflau a fost izbit din plin de un autocar. 

Teribilul accident s-a produs la intersecţia DE 581 cu DN 11A, la ieşirea din municipiul Bârlad spre Galaţi. După mia multe zile de cercetări, oamenii legii avea să afle că autocarul, înmatriculat în Republica Moldova, cu 29 de călători la bord, a lovit din plin microbuzul care dorea să intre pe european. Fiind încă noapte, atenţionările din faruri şi claxoane ale conducătorului autocarului au fost inutile, şoferul microbuzului diind mascat de un tufiş. Impactul avea să fie devastator, 12 dintre cei aflaţi în microbuz decedând pe loc. Printre cele 5 victime rămase în viaţă se afla şi un copil, de doar 8 ani, care avea însă să piardă lupta cu viaţa câteva ore mai târziu pe patul de spital. 

Cele mai grave accidente de la Sibiu

Cel mai grav accident petrecut în ultimii ani la Sibiu a avut loc în anul 2008, în luna februarie, pe DN 1, în zona localităţii Sălişte.

Accidentul a avut loc pe fondul unei depăşiri neregulamentare, şi nu mai puţin de 7 persoane, cetăţeni bulgari, au murit în urma impactului dintre microbuzul în care se aflau şi o camionetă. De asemenrea, alte două persoane au fost rănite grav.

mfrondul conducerii imprudente două autoturisme s-au ciocnit frontal iar impactul a fost devastator. Cinci persoane şi-au pierdut viaţa şi alte patru au fost rănite grav.

Cele mai teribile accidente din România. Catastrofa feroviară de la Scânteia, în urma căreia 14 persoane au decedat, s-ar putea repeta pe drumurile judeţului Iaşi

Au trecut aproape patru ani de la unul dintre cele mai grave accidente petrecute vreodată în judeţul Iaşi. Autorităţile n-au tras învăţăminte din principalele cauze ale tragediei: condiţiile precare de siguranţă la trecerile de cale ferată, precum şi condiţiile improprii în care sunt transportaţi călătorii pe drumurile judeţene.

Pe 14 august 2009, un microbuz al firmei Valcris Trans, care transporta pasageri pe ruta Scânteia-Iaşi, a fost lovit în plin de trenul accelerat Iaşi-Braşov. În urma accidentului, 14 persoane, printre care şi şoferul, au decedat. Doar doi pasageri din microbuz au scăpat cu viaţă.

Potrivit unuia dintre pasagerii care a scăpat cu viaţă, şoferul număra bani în momentul în care s-a angajat la trecerea cu calea ferată. A fost prea târziu să mai reacţioneze atunci când a văzut microbuzul. De altfel, şoferul fusese sancţionat înainte de accident de şase ori pentur abateri repetate în trafic.

Patru ani de la cel mai grav accident petrecut în ultimele decenii pe şoselele din Banat

Mii de români mor anual în accidente rutiere, însă unele evenimente rămân imprimate pentru mult timp în memorie. Unul dintre acestea este accidentul de la Birda din 2009, provocat de tânărul Claudiu Hauptmann, în urma căruia au murit şase persoane.

Claudiu Hauptmann, elev în clasa a XII-a la acea vreme, a gonit pe o ploaie torenţială cu 160 de kilometri la oră şi a provocat cel mai grav accident din ultimul deceniu de pe şoselele din Banat. În după-amiaza zilei de 7 iulie 2009, şase oameni şi-au pierdut viaţa în urma impactului care a avut loc pe drumul Timişoara – Reşiţa, în apropiere de Birda, două tinere care se aflau în maşina lui Hauptmann şi patru bărbaţi din celălalt autovehicul. 
 
Dosarul a ajuns în instanţă după un an, primul termen din procesul în care tânărul a fost acuzat de ucidere din culpă consumându-se la 15 iunie 2010. Procesul s-a prelungit foarte mult. Expertizele, tertipurile avocăţeşti şi numărul mare al martorilor care au fost audiaţi de magistraţii Judecătoriei Deta au întrâziat pronunţarea sentinţei.

Tragedii pe şosele: 19 morţi în cele mai grave accidente rutiere din Alba în ultimii 10 ani

Cele mai grave accidente petrecute în Alba în ultimii 10 ani au curmat viaţa a 19 persoane. Evenimentele au avut loc în 2003, 2010 şi 2011. În 2003 au murit 8 persoane, în 2010 au decedat 6 oameni, iar în 2011 au dispărut 5 persoane. În toate cele trei accidente vinovaţi au fost şoferii, care nu au respectat regulile elementare de circulaţie.

Tragedia din octombrie 2003 a avut loc noaptea, pe DN 1, în localitatea Galda de Jos. Cei opt tineri se întorceau cu un autoturism Dacia 1310 de la o discotecă din zona. Pe rază localităţii Galda, la kilometrul 394+870 de metri, şoferul Daciei, Nicolae Mădălin Girca, de 20 de ani, din cauza oboselii şi a neatenţiei, a pierdut controlul volanului, autoturismul a intră pe contrasens şi s-a lovit frontal de un tir marca Mercedes, aparţinând unei firme din Bacău.

Cele mai grave accidente petrecute la Tulcea: autocarul în care patru femei au murit, tragedia rutieră de la Cataloi, elicopterul prăbuşit la Ostrov

Ultimii ani au adus o serie de tragedii la Tulcea: în septembrie 2010, un autocar care ducea peste 70 de femei la muncă s-a transformat în „cimitir“ pentru patru muncitoare. În aprilie 2012, cinci ucraineni au pierit după ce elicopterul în care se aflau s-a prăbuşit la Ostrov.

În august 2012, 15 persoane au fost victime ale unui accident în care au fost implicate trei maşini de lux: şapte persoane şi-au pierdut viaţa.

30 septembrie 2010, ora 6.00. Pe 112 este anunţat unul dintre cele mai grave accidente rutiere petrecute vreodată la Tulcea: un autocar care ducea aproape 80 de femei spre locul de muncă (fabrica Gel&Co) a căzut de pe dig. Patru femei au murit şi alte 70 au ajuns la spital după tragedia din cartierul de est al municipiului Tulcea.

La aproape trei ani de la accidentul de pe dig, dosarul este încă la Parchetul de pe lângă Judecătoria Tulcea. Nici până în ziua de astăzi cazul nu a ajuns în instanţă.

DN 13, supranumit şi „Drumul Morţii“ a luat 40 de vieţi în doar patru ani

Cel mai teribil accident de pe DN 13 s-a produs în iulie 2011 când cinci femei care fuseseră la o întâlnire de afaceri la Braşov, şi-au pierdut viaţa la Cristian. Cea mai periculoasă porţiune din Drumul Morţii este zona de curbe periculoase din Pădurea Bogăţii.

Teribilul accident s-a petrecut într-o fracţiune de secundă. Şoferiţa de 64 de ani care nu cunoştea bine drumul, nu a ştiu că drumul se ingustează şi din două benzi se circulă doar pe una. Femeia nu nu a obsevat marcajele sau nu a calculat bine traiectoria de mers.
Ea a fost acroşată uşor de un alt autoturism şi a ajuns pe contrasens de unde venea un autocamion. În urma impactului, şoferiţa şi cele patru pasagere, ultimele cu vârste cuprinse între 25 şi 45 de ani, au murit pe loc. Femeile erau colege de muncă la Ocna Sibiului şi veniseră la Braşov la o întâlnire de afaceri.

Remember Arad: Un autocar plin cu pasageri s-a răsturnat în apropiere de vama Nădlac

În urmă cu aproape un an de zile, un autocar plin cu pasageri care venea din Olanda, cu escala în Germania, şi mergea spre Bucureşti s-a răsturnat în apropiere de vama Nădlac pe direcţia de mers spre Arad.

O femeie în vârstă de aproximativ 40 de ani a murit în condiţii tragice fiind decapitată după a fost propulsată prin geam iar mai apoi autocarul s-a prăbuşit peste ea. Alţi 30 de pasageri au fost răniţi şi au fost transportaţi cu ambulanţele spre Spitalul Clinic Judeţean Arad.

Iniţial, se ceruse intervenţia elicopterului SMURD însă, până la urmă, 15 ambulanţe şi 5 SMURD-uri au reuşit să transfere toţi pacienţii către spital. Din cauza gravităţii accidentului, autorităţile au decis să acţioneze conform „planului roşu pentru victime multiple”.

Cea mai mare catastrofă rutieră din România. Peste 40 de morţi căraţi în camioane, femei şi copii înecaţi în mâl

Puţini români ştiu că tragedia din Muntenegru are un corespondent sinistru într-un judeţ nordic al României. În urmă cu 30 de ani, un autobuz plin cu pasageri a rupt parapetul unui pod şi s-a scufundat într-o mlaştină adâncă de peste cinci metri.

Bilanţul victimelor a fost unul catastrofal. Peste 40 de femei, copii şi bărbaţi au murit în apele tulburi, iar accidentul  de la Botoşani ţine şi astăzi capul de afiş în topurile morţii, ca cel mai grav accient rutier din toate timpurile în România. Spre deosebire de cei decedaţi în ţinuturile sârbeşti, victimele mlaştinii, cei 48 de morţi de la Botoşani, au fost îngropaţi fără onoruri militare, pe furiş şi fără nicio amintire. În afară, poate, de cele 48 de cruci care mai străjuiesc şi astăzi drumul morţii ”Botoşani-Suceava”.

La acest material au participat Olimpia Man, Ionuţ Balaban, Ramona Găină, Cezar Pădurariu, Vali Silaghi, Dorin Timonea, Claudia Petraru, Simona Suciu, Untaru Claudia, Miruna Luca.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite