Australienii sunt îndemnaţi să mănânce cangur, animal cu un aparat digestiv "prietenos" cu mediul
0Cercetătorii din Australia au sugerat recent populaţiei să înceapă să consume carne de cangur şi cămilă, pentru a ajuta la combaterea încălzirii climatice şi a proteja mediul, relatează AFP, citat de NewsIn.
Potrivit recomandărilor oamenilor de ştiinţă, carnea de cangur ar trebui să devină aliment de bază în Australia şi să ia locul cărnii de oaie şi de vită. Aceasta deoarece flatulenţele ovinelor şi bovinelor, care conţin metan, constituie o parte importantă din emisiile de gaze de seră ale Australiei. Prin comparaţie, cangurii au un aparat digestiv mult mai respectuos faţă de mediu.
"În cea mai mare parte a istoriei Australiei, de când este locuită, de circa 60.000 de ani, cangurul a fost principala sursă de carne şi ar putea foarte bine să redevină", a declarat profesorul Ross Garnaut, consilier al Guvernului în domeniul schimbării climatice, într-un raport publicat recent.
În cazul cămilelor, oamenii de ştiinţă apreciază că a le consuma carnea ar putea fi o modalitate de a le reduce numărul. În Australia trăiesc peste un milion de cămile care provoacă daune considerabile ecosistemelor fragile de centrul continentului.
"Faceţi ca mine, astăzi am mâncat carne de cămilă", afirmă profesorul Murray McGregor, coautor al unui studiu realizat timp de trei ani referitor la populaţia mare de cămile şi prezentat luna trecută Guvernului.
Şi în cazul cămilelor, ca şi al cangurilor, oamenii de ştiinţă recunosc că schimbarea obiceiurilor alimentare ale australienilor nu este un lucru uşor, dar ei se declară convinşi că reducerea numărului de bovine, ovine şi cămile este o măsură indispensabilă.
În studiul său, Ross Garnautt apreciază că până în 2020, şeptelul de vite şi oi ar putea fi redus cu şapte, respectiv 36 de milioane de capete, permiţând în paralel creşterea numărului de canguri la 240 de milioane, faţă de 34 de milioane în prezent.
El a recunoscut însă că această idee ar pune probleme de gestionare a fermelor, legate de retincenţa consumatorilor, dar şi de evoluţia gusturilor alimentare ale populaţiei.