Un nou tip de fraudă. Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică: Atenție la mesajele prin care vi se cere actualizarea datelor de cont!

0
Publicat:

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică atrage atenţia în legătură cu mesajele prin care se cere actualizarea datelor de cont şi semnalează mai multe tentative de fraudă care folosesc identitatea ING România.

Un nou tip de fraudă în România FOTO: Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică
Un nou tip de fraudă în România FOTO: Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică

„Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) a fost notificat de mai multe tentative de fraudă prin care atacatorii încearcă să fure datele de cont bancar ale utilizatorilor, folosind identitatea ING Romania. Scenariul prezentat în aceste mesaje este necesitatea de actualizare a datelor asociate contului ING, sub diverse pretexte urgente precum închiderea definitivă a contului”, au transmis reprezentanţii DNSC, pe pagina de Facebook a instituţiei.

În realitate, link-urile transmise prin aceste mesaje trimit, de fapt, către un site fals, similar celui oficial al ING, dar controlat de atacatori.

În consecinţă, orice date introduse aici, inclusiv adrese de email sau parole, vor ajunge la atacatori şi pot fi folosite pentru furtul contului.

Pentru protejarea de smishing, specialiştii în securitate cibernetică recomandă: nu apelaţi numere de telefon primite prin astfel de mesaje, nu faceţi clic pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute și contactaţi banca prin metode alternative pentru a cere lămuriri despre activităţile contului.

Totodată, verificaţi adresa URL a site-ului web înainte de a introduce orice informaţii personale, nu furnizaţi niciodată informaţii personale prin SMS și fiţi atenţi la mesajele text care vă solicită să acţionaţi imediat sau să furnizaţi date de urgenţă.

În cazul în care un utilizator consideră că a fost victima unui atac de smishing, specialiştii DNSC sfătuiesc să se contacteze imediat banca, în cazul în care au fost furnizate date de card sau date de autentificare la cont, să fie schimbate parolele pentru acele conturile online ale căror date au fost furnizate după accesarea unor astfel de link-uri înşelătoare şi să se activeze autentificarea în doi paşi (2FA).

De asemenea, trebuie să se raporteze incidentul autorităţilor pe platforma PNRISC (https://pnrisc.dnsc.ro/) sau la numărul de urgenţă 1911.  

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite