Escrocherii în numele Poștei Române. Cum vă puteți feri de atacurile de tip scam

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a semnalat existența în ultima perioadă a unor frecvente escrocherii efectuate în numele Poștei Române, prin care infractorii urmăresc obținerea datelor bancare.

Campanie de phishing
Infractorii urmăresc obținerea datelor bancare

Atacatorii trimit un SMS care conţine un link (short-url) prin care solicită victimelor completarea datelor necesare livrării unui colet. Accesarea link-ului redirecţionează victima către un site ce seamănă foarte mult cu cel oficial al Companiei Naţionale Poşta Română S.A., pentru a genera încredere şi a induce în eroare", se arată în postarea DNSC.

image

După accesarea link-ului, sunt solicitate completarea mai multor formulare:

- în primul formular, este afişat un mesaj fals privind starea coletului şi necesitatea completării adresei pentru reexpediere;

image

în al doilea formular, sunt solicitate datele personale şi datele de livrare aferente coletului;

image

în cel de-al treilea, sunt solicitate datele cardurilor bancare, inclusiv codul CVV/CVC, pentru plata unei sume mici.

image

În realitate, cardul va fi debitat cu o sumă mai mare.

Dacă primiți astfel de mesaje, vă rugăm să nu le dați curs și să le raportați cât mai urgent la Direcția Generală Operațiuni Tehnice la adresa alerts@dnsc.ro sau la numărul de urgență 1911.

Măsuri de prevenție:

Citiți cu atenție link-urile și conținutul mesajelor. Acestea pot conține erori de exprimare sau greșeli gramaticale.

Nu accesați link-urile din mesaje/email-uri provenite de la persoane sau domenii necunoscute.

Înainte de a introduce informații personale pe un website/aplicație, asigurați-vă că este un domeniu/aplicație legitimă.

Dacă ați introdus deja date personale pe astfel de site-uri/aplicații, schimbați parolele imediat.

Fiți precauți în privința solicitărilor de furnizare a informațiilor personale și financiare. Instituțiile și companiile nu vă vor solicita astfel de informații.

Contactați imediat banca dacă ați răspuns unor astfel de solicitări și ați furnizat detalii bancare.

Fraude „la modă” în sezonul estival

În această perioadă premergătoare vacanțelor, plină de concerte și oferte spectaculoase de cumpărături, nu doar consumatorii stau cu ochii pe internet în căutarea chilipirurilor.

În cazul fraudelor pe platformele de rezervări online la hoteluri și alte unități de cazare, „atacatorii obțin acces la conturile proprietarilor și trimit mesaje clienților să își introducă datele bancare pentru confirmarea rezervării sau validarea cardului. În caz contrar, sunt amenințați cu anularea rezervării. Victimele își inserează datele cardului, dar le furnizează, de fapt, atacatorilor”.

O altă metodă este „spoofing-ul numărului de telefon” - când atacatorul își modifică numărul de telefon, astfel încât să apară pe ecranul persoanei apelate un alt număr decât cel real, cum ar fi al unei bănci sau alte instituții, pentru a obține date personale sau bancare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite