Strategia Dunării, o şansă uriaşă pentru România

0
0
Participanţii la Bucharest Business Forum au discutat despre potenţialul economic al regiunii Dunării
Participanţii la Bucharest Business Forum au discutat despre potenţialul economic al regiunii Dunării

Mediul de afaceri şi comunităţile locale se pot organiza în asociaţii regionale pentru dezvoltarea de proiecte de business, culturale şi de infrastructură. Proiectul „Strategia Dunării”, dezbătut zilele trecute la Bucureşti, a trasat câteva direcţii de dezvoltare reginonală pentru ţările riverane fluviului.

România are o şansă imensă de a se dezvolta economic în regiune. Aceasta este concluzia la care au ajuns reprezentanţii statului şi ai mediului de afaceri prezenţi la Bucharest Business Forum, organizat zilele trecute la Bucureşti.

Citiţi şi:

Reşiţa: Vilele şmecherilor din Clisura Dunării sunt adevărate bombe ecologice

Constanţa: Dunărea - fluviu pentru strategie nucleară

„Strategia este foarte bine articulată. Practic, este vorba de un plan de dezvoltare macro-regională. Totul depinde de noi, dacă vom şti să ne organizăm şi să atragem munţii de bani care sunt alocaţi pentru acest proiect", spune Eric Bartha, preşedintele Institutului World Trade Center, unul dintre organizatorii evenimentului.

La rândul său, Răzvan-Horaţiu Radu, subsecretar de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, consideră că eforturile administraţiilor locale, regionale, naţionale sau comunitare de a închega o structură atât de complexă precum „Strategia Dunării" pot rămâne simple deziderate politice fără antrenarea oamenilor de afaceri.

50 de miliarde de euro, bani europeni

Statele riverane Dunării au la dispoziţie, în exerciţiul financiar 2010-2013, circa 50 de miliarde de euro pentru a dezvolta proiecte regionale. „Cel mai important este să devenim competitivi şi să găsim nişe profitabile pe care să intrăm" , afirmă preşedintele Institutului World Trade Center.

Oamenii de afaceri români, precum şi reprezentanţii autorităţilor centrale prezenţi la Forum au subliniat importanţa unor astfel de proiecte zonale care pot rezolva problemele cetăţenilor din regiunile respective.

„Asemenea proiecte sunt mai puternice decât cele globale. Forţa economică stă în regiuni", a afirmat Anca Vlad, preşedintelele companiei distribuitoare de medicamente Fildas România.

Cetăţeanul, în centrul atenţiei

Un element esenţial al Strategiei Dunării este plasarea necesităţilor cetăţeanului drept principal pilon de susţinere a proiectelor care urmează să fie dezvoltate.

Viitoarele asociaţii regionale ar trebui mai întâi să identifice nevoile cetăţeanului şi abia apoi să vină în întâmpinarea acestora cu produse şi servicii.

În acest sens, partenerul media al Bucharest Business Forum, Adevărul Holding, prin publicaţiile sale - cotidianul „Adevărul" şi revistele „Forbes România" şi „Foreign Policy"  - şi-a propus să devină platforma de dezbateri publice cea mai credibilă din România.

„Intenţionăm să încheiem parteneriate cu astfel de proiecte care au capacitatea de a genera prosperitate şi locuri de muncă", a declarat Peter L. Imre, director general al Adevărul Holding în cadrul evenimentului de la Bucureşti.  

Evenimente


Ultimele știri
Cele mai citite