Reacţia Poliţiei Capitalei după ce în sediul Secţiei 3 a căzut tavanul. Care e procedura de închiriere a unui spaţiu pentru poliţişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Sindicatul Europol
Foto Sindicatul Europol

Poliţia Capitalei reacţionează după ce în Secţia 3 a căzut tavanul pe birourile poliţiştilor. Reprezentanţii instituţiei au precizat că nu au existat victime şi că sediul respectivei secţii este în curs de modernizare.

„În data de 01 septembrie 2021, în interiorul clădirii în care funcţionează Secţia 3 Poliţie, un  fragment de tencuială s-a desprins din tavan. Nu a fost  rănită nicio persoană. Sediul Secţiei 3 Poliţie este în proiect de modernizare prin BIRD. S-a efectuat deja  expertiza tehnică şi studiul de fezabilitate, în anul 2020.”

Studiul de fezabilitate a fost depus, ulterior, la Direcţia de Cultură a Municipiului Bucureşti, în vederea obţinerii avizelor necesare. Direcţia de Cultură a solicitat completarea studiului de fezabilitate cu un studiu istoric, având în vedere vechimea clădirii în care funcţionează Secţia 3 Poliţie.

Studiul istoric a fost elaborat în acest an, documentaţia în vederea obţinerii avizelor fiind deja depusă la Direcţia de Cultură a Municipiului Bucureşti, în vederea analizării şi avizării documentaţiei. După avizare, în funcţie de fondurile financiare alocate, se va derula procedura de achiziţie proiectare şi execuţie.

Pentru funcţionarea, o scurtă perioadă de timp, în sediul subunităţii, din dimineaţa de 02.09., se execută anumite lucrări de reparaţii curente.

„Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti este în procedură de identificare, în vederea închirierii, a unui imobil care să corespunda cerinţelor funcţionale pentru  secţia de poliţie” se precizează într-un comunicat al Poliţiei Bucureşti.

Reprezentanţii Sindicatului Europol au anunţat miercuri seară că la Secţia 3 din Bucureşti cade tavanul peste birourile poliţiştilor, în contextul în care recent ministrul de Interne, Lucian Bode, a vorbit despre „drumuri şi poduri, despre asfaltări şi proiecte de infrastructură rutieră".

Procedura de închiriere a unui spaţiu

„Procedura de închiriere a unui asemenea spaţiu trebuie să respecte, în mod obligatoriu, anumiţi paşi şi anume:

După întocmirea notei de fundamentare privind necesitatea, se trece la identificarea unor spaţii disponibile, din patrimoniul MAI şi alte structuri ale administraţiei publice. 

Nota de fundamentare este prezentată şi ordonatorului secundar de credite, pentru informare şi comunicarea unui necesar estimativ de fonduri. 

În situaţia în care nu sunt identificate spaţii, aşa cum am precizat anterior, se solicită oferte de la agenţii imobiliare. 

Se numeşte comisia de vizionare, din care fac parte reprezentanţi ai beneficiarului (din mai multe structuri). 

Sunt vizionate spaţiile şi se întocmesc procese-verbale de vizitare şi sunt stabilite ofertele fezabile. 

Ulterior, se efectuează anumite verificări interne. 

Se stabileşte şi se numeşte comisia de negociere, iar, după negocierea contractului, se procedează la încheierea lui.” a transmis Poliţia Capitalei.

Un bărbat a scris în comentarii că Secţia 3 se afla într-o stare deplorabilă şi că „de cel puţin 4 ani, poliţiştii de acolo erau minţiţi că îşi vor muta locaţia în altă clădire”. El susţine că este vorba şi de şobolani care circulă prin băi şi pe holuri, dar şi de tencuiala care pică în mod repetat de pe pereţi.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite