Noul Codul Rutier. Ponta: „Aţi încercat să împăcaţi şi capra şi varza. Să fie dezbătut şi adoptat cât mai repede Codul Rutier!”
0Premierul Victor Ponta a cerut, în Guvern, ca proiectul Codului Rutier să fie dezbătut şi adoptat cât mai curând, fără a se mai încerca "să se împace capra cu varza", după ce ministrul de Interne, Radu Stroe, afirmase că tocmai acest lucru îl doriseră unele persoane în procesul de dezbatere publică.
Stroe a arătat, la începutul şedinţei de guvern, că dezbaterile la Codul Rutier au început deja la grupurile parlamentare, iar în zilele următoare vor fi discuţii cu membrii societăţii civile şi ai asociaţiilor profesionale, potrivit Mediafax.
"Noi, deja, în urma dezbaterilor de astăzi, am găsit o formulă, însă aici trebuie să fie limpede că nu se poate să împaci şi capra, şi varza...", a spus Stroe. "Dumneavoastră aţi încercat", i-a replicat premierul Ponta. "Nu, n-am încercat. Trebuie să avem o lege severă, pentru că nu ne putem juca cu viaţa oamenilor, cu oamenii care rămân schilozi pe viaţă, nu ne putem juca cu sănătatea publică. Cei care au altă dorinţă sunt liberi să nu mai circule dacă li se pare foarte aspru", a răspuns Stroe.
Dialogul celor doi a continuat, premierul subliniind că nu ştie "cine-i capra, cine-i varza", dar Codul trebuie adoptat pentru că este în interes public.
"E un proverb!", i-a replicat ministrul Stroe. Acesta a adăugat că, săptămâna viitoare, proiectul ar putea fi finalizat şi adoptat de Guvern.
Premierul Ponta a solicitat ca şi proiectele Codului Silvic şi Codului insolvenţei să fie dezbătute şi avizate cât mai curând, pentru a fi trimise Parlamentului. "Vă rog să luăm decizii, că altfel nu putem să ne uităm la televizor, e o emisiune contra şi nu mai luăm...", a spus Ponta.
Premierul a anunţat dimineaţă că proiectele privind Codul rutier şi Codul insolvenţei se vor mai afla încă o săptămână în dezbatere publică, pentru a fi analizate toate propunerile de modificare.
În urmă cu o săptămână, Ponta i-a cerut ministrului de Interne, Radu Stroe, ca la definitivarea noului Cod Rutier, aflat în dezbatere publică, să ţină cont mai ales de numărul prea mare al deceselor în accidente şi amenzilor neplătite, ministrul spunând însă că a "atenuat" din sancţiuni inclusiv după emisiuni TV.
Ulterior, liderul liberal, Crin Antonescu, a declarat că BPN al PNL a luat decizia politică potrivit căreia proiectul ministrului de Interne, în forma nouă, să nu fie introdus pe ordinea de zi a Guvernului în următoarele două săptămâni, acest timp urmând a fi destinat dezbaterilor.
În aceeaşi zi, sancţiunile din noua legislaţie rutieră din proiect au fost micşorate substanţial faţă de proiectul iniţial.
Citeşte şi:
Sancţiunile din noua legislaţie rutieră au fost modificate substanţial faţă de proiectul de act normativ iniţial, cea mai mare amendă fiind stabilită la 9.600 lei, faţă de 16.000 lei, iar suspendarea permisului, după un accident grav, urmând să vizeze o perioadă de cel mult doi ani, faţă de cinci.
Neplata amenzilor rutiere în termen de 30 de zile ar putea duce la suspendarea permisului de conducere, iar în anumite cazuri şoferii care produc accidente grave ar putea rămâne fără permis până la trei-patru ani. Sunt doar câteva dintre prevederile unui proiect de modificare a Legislaţiei Rutiere, iniţiat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI)- aflat în aceste zile în dezbatere publică.
Prima zi în trafic cu noul Cod Rutier. Ce spun bicicliştii, scuteriştii şi şoferii
Pe 8 august au intrat în vigoare modificările aduse Codului Rutier care îi vizează, în special, pe biciclişti, pe şoferi, dar şi pe conducătorii de mopede. Nu toţi însă erau la curent cu noile reguli din trafic.
La patru luni fără câteva zile de la intrarea în vigoare a noului Cod Rutier, care îi obligă pe cei care deţin scutere să aibă şi permis pentru a le conduce, Ministerul Transporturilor a reuşit, în sfârşit, să realizeze normele în baza cărora şcolile de şoferi vor fi autorizate să-i pregătească pe candidaţii la categoria AM.
Premierul Victor Ponta a declarat, marţi, că numărul de accidente care au avut loc în ultimele zile este inadmisibil. Mai mult, Ponta a precizat că doreşte o înăsprire urgentă a Legislaţiei Rutiere.În mini-vacanţa de 1 Mai şi de Paşte, 22 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente, iar 80 au fost rănite. România este însă singura ţară din UE fără un buget clar alocat siguranţei şi strategiilor rutiere.
Comisarul şef Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere, face o radiografie a peisajului rutier din România. Într-un interviu pentru „Adevărul”, el vorbeşte despre noua legislaţie rutieră care va intra în vigoare din 19 ianuarie, dar şi despre aglomeraţia de sărbători de pe DN1. Diniţă abordează şi tema cozilor de la Direcţia Permise şi Înmatriculări arătând că „statul la cozi a devenit sport naţional”.