Familia pilotului Marian Cojocaru, prăbuşit cu paramotorul la Comana, face publice documentele de zbor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă Adevărul
FOTO Arhivă Adevărul

Familia lui Marian Cojocaru, pilotul paramotorului prăbuşit duminică la Comana, susţine că acesta avea toate documentele de zbor valabile, iar aparatul era omologat conform tuturor reglementărilor naţionale şi internaţionale.

Familia lui Marian Cojocaru arată că pilotul paramotorului prăbuşit duminică la Comana avea toate documentele care să îi permită zborul, atât licenţa de pilot pentru astfel de aparate de zbor, cât şi certificatele de înregistrare, înmatriculare şi omologările speciale pentru paramotorul pe care îl conducea.

Ultima licenţă de zbor a pilotului Marian Cojcaru este emisă pe 10 martie 2015 şi este valabilă cinci ani. Documentul, eliberat de Aeroclubul României, îi conferă dreptul să deschidă zborul în interes propriu, să aibă zboruri particulare şi să transporte un pasager. De asemenea, licenţa îi conferă calitatea de pilot instructor.

Totodată, un alt document este certidicatul de înmatriculare al aeronavei, care are numărul YR-5127, construită în 2013, fiind descrisă drept un triciclu motorizat marca ADler cu o aripă XWing. Aeronava, potrivit documentaţiei, este în categoria ultrauşoarelor motorizate. Documentul este valabil până pe 20 mai 2017.

Ultima vizită medicală pentru calitatea de pilot a lui Marian Cojocaru datează din 19 aprilie 2016 şi este parafată de dr. Virgil Baloescu. De asemenea, documentul este ştampilat şi de Autoritatea Aeronautică Civilă.

Procurorii Parchetului Curţii de Apel Bucureşti au anunţat marţi că preiau dosarul de la Parchetul Judecătoriei Giurgiu privind paramotorul prăbuşit în lacul din Parcul Comana, în urma căruia Nik Baydin, chitaristul trupei The Rock, şi-a pierdut viaţa, iar pilotul, şeful Aerodromului Comana, Marian Cojocaru, a fost rănit grav.

Procurorii au anunţat într-un comunicat de presă că au început urmărirea penală pentru ucidere din culpă, încălcarea îndatoririlor de serviciu, pilotarea fără documente de certificare şi exploatarea unei aeronave fără certificat de înmatriculare sau identificare.

"La data de 11.07.2016, în cauză s-a dispus începerea urmăririi penale cu privire la infracţiunile încălcarea de către personalul aeronautic civil a îndatoririlor de serviciu sau neîndeplinirea lor, dacă fapta este de natură să pună în pericol siguranţa zborului, pilotarea unei aeronave de către o persoană care nu posedă documentele de certificare prevăzute de reglementările în vigoare şi exploatarea unei aeronave fără ca aceasta să posede un certificat de înmatriculare sau identificare şi un certificat ori autorizaţie de navigabilitate sau documente echivalente”, a anunţat, luni, Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti (PCAB).

Procurorii PCAB au precizat că, pentru stabilirea împrejurărilor şi circumstanţelor producerii accidentului, la această cauză va fi conexat dosarul penal de la Parchetul Judecătoriei Giurgiu, în care au fost începute cercetări pentru ucidere din culpă. 

Pilotul paramotorului prăbuşit este la terapie intensivă, intubat şi ventilat mecanic, conştient, dar starea lui continuă să fie gravă, pentru că a aspirat apă în plămâni, a declarat luni, pentru News.ro, purtătorul de cuvânt al Spitalului "Bagdasar-Arseni", Florian Bica.

Marian Cojocaru a participat, în 2012, la o misiune umanitară în judeţul Buzău. Atunci, Cojocaru a aruncat pâine şi conserve, din paramotorul pe care îl pilota, localnicilor comunei buzoiene Valea Salciei, care erau izolaţi din cauza ninsorilor abundente.

Pilotul a ajuns la Buzău cu paramotorul pe o platformă, a mers în localitatea Buda, la câţiva kilometri de Valea Salciei, unde împreună cu autorităţile au deszăpezit o uliţă de unde să poată decola. Timp de două zile, Marian Cojocaru a zburat de cinci ori deasupra comunei Valea Salciei, la minus 10 grade Celsius, şi a distribuit alimente oamenilor.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite