CFR retrage locomotivele cu dotări precum cea care a provocat accidentul de la Galați

0
Publicat:

CFR Călători a decis să retragă din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara în urma căreia o persoană a decedat.

Gravul accident feroviar din Gara CFR Galați FOTO Inquam Photos/Ovidiu Iordachi
Gravul accident feroviar din Gara CFR Galați FOTO Inquam Photos/Ovidiu Iordachi

„În vederea verificării amănunțite a locomotivelor electrice dotate cu instalație SAGMA se dispune efectuarea PTH 3 în regim de urgență la prima intrare a acestora în unitățile de tracțiune și verificarea detaliată a instalațiilor de tracțiune (mod acționare graduator), frânare, siguranță și deconectare a locomotivei. Se dispune de asemenea retragerea locomotivelor în cazul depistării oricăror probleme constatate pe proces tehnologic care pot influența buna funcționare a locomotivelor.(...) Față de cele prezentate anterior (…), ASFR consideră necesară aplicarea unor măsuri de siguranță temporare în sensul analizării oportunității de către SNTFC CFR Călători SA a retragerii din exploatare, cu dată imediată, a locomotivelor electrice dotate cu instalație SAGMA, până la finalizarea verificărilor asumate și transmiterea către ASFR a constatărilor aferente”, arată clubferoviar.ro

Reamintim că președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu a declarat pentru „Adevărul” că trei locomotive din patru și mare parte dintre vagoanele CFR Călători au durata de exploatare depășită, iar reparațiile industriale ale materialului rulat lipsesc. „După accidentul de la Galați s-a anunțat cu surle și trâmbițe o verificare a materialului rulant. Păi ce se verifică, ce știm deja? Că locomotivele și vagoanele sunt în marea lor majoritatea distruse tehnic? Totul a început în 2010 când s-au tăiat banii de investiții în material rulant. Așa s-a ajuns ca pentru 75% din locomotive să fi trecut de mult scadența pentru reparații mari, de tip industrial, iar vagoanele să aibă durata de viață prelungită, termen care se extinde periodic «din pix». Repet, reparațiile periodice nu se fac, trei locomotive din patru au durata de exploatare expirată și așa se ajunge la probleme precum cea de la Galați când locomotiva face ce vrea ea. Și nu este singurul caz. A mai fost unul la Craiova, în condiții aproape identice, când s-a produs o creștere instantanee a vitezei urmată de tamponarea a două locomotive, accident soldat cu decesul unui mecanic, din păcate”, a explicat sindicalistul.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite