Un ONG acuză Inspectoratul Şcolar Bucureşti de abuz, după ce a refuzat evaluarea şcolilor speciale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi acuză Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti că acţionează discreţionar şi abuziv, după ce a refuzat două solicitări privind accesul în şcoli speciale în vederea realizării unei cercetări, ce are la bază informaţii publice.

Reprezentanţii Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) susţin că, în 18 noiembrie 2014, a solicitat Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) accesul într-o şcoală specială din Capitală pentru a realiza o cercetare ce are la bază informaţii de interes public, precum baza materială şi logistică a şcolii, mijloace şi tehnici de predare, tipul materiilor predate, nivelul de accesibilizare al şcolii.

"La 30 de zile distanţă, CEDCD este informat că este refuzat categoric accesul sociologilor CEDCD în unitatea de învăţământ special, respectiv Şcoala Gimnazială Specială nr. 2, din Str. Corabia nr. 57-59, sector 2. Precizăm faptul că opţiunea CEDCD pentru această şcoală are la bază o serie de informaţii din partea părinţilor care vorbesc despre calitatea precară a serviciilor de educaţie: 2 gemeni paraplegici şi non-verbali au absolvit în această şcoală clasa a IV-a cu calificativul «foarte bine» la următoarele materii: citire, educaţie fizică, matematică, religie etc şi, implicit, cu Premiul I", se arată într-un comunicat de presă transmis agenţiei Mediafax.

CEDCD precizează că a revenit, în 6 ianuarie 2015, cu o solicitare similară la ISMB, dorind ca specialiştii să aibă acces în toate şcolile speciale din Bucureşti, pentru obţinerea de informaţii de interes public necesare realizării cercetării.

"La 30 de zile de la momentul solicitării, în dauna prevederilor Legii 544/2001, ISMB transmite către CEDCD răspunsul oficial prin intermediul căruia refuză categoric accesul cercetătorilor în toate şcolile speciale din Bucureşti, fără nicio motivaţie sau raţiune aplicabilă", se mai arată în comunicat.

În opinia CEDCD, interzicerea colectării acestor informaţii reprezintă o încălcare flagrantă a liberului acces la informaţii de interes public al oricărui cetăţean, drept instituit prin legislaţia naţională şi europeană.

"Considerăm că această atitudine abuzivă a unei instituţii publice cu atribuţii clare reprezintă o formă de sabotaj a organizaţiei noastre din partea ISMB şi a şcolilor speciale din Bucureşti, care este de natură să determine prejudicii materiale şi de imagine organizaţiei noastre, caz în care vom înţelege să recurgem la soluţiile legale pentru recuperarea prejudiciilor", se mai arată în comunicat.

Totodată, reprezentanţii organizaţiei neguvernamentale consideră că o instituţie publică nu are dreptul şi nu îşi poate permite "luxul" de a se "supăra" pe reprezentanţii societăţii civile, pentru simplul motiv că devoalează şi obţine decizii în faţa instanţelor competente privind abuzurile şi discriminările din sistemul de educaţie faţă de copiii cu dizabilităţi.

"Este inadmisibil ca în România anului 2015, o instituţie publică să acţioneze discreţionar şi abuziv, arogându-şi atribuţii de stat în stat. Ne exprimăm profunda îngrijorare cu privire la soarta copiilor cu dizabilităţi din şcolile speciale, total închise şi netransparente, cu părinţi înfricoşaţi şi ameninţaţi că le vor fi daţi copii afară din şcoală. Solicităm ISMB şi Ministerului Educaţiei, în condiţiile în care nu au nimic de ascuns cu privire la şcolile speciale, să abordeze o atitudine raţională şi conformă cu normele legale în vigoare", a declarat preşedintele CEDCD, Mădălina Turza.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite