Învaţă să se pună în locul celor cu dizabilităţi
0Elevilor de la un liceu american din Queens, New York, li s-au arătat fotografii ale unor tineri cu tulburări genetice: albinism sau distrofie musculară. Prin acest experiment, copiii au învăţat despre empatie.
Elevii de la Liceul Ridgewood care învaţă filosofie au fost puşi să scrie eseuri despre cum înţeleg ei frumuseţea. O clasă întreagă de a IX-a a trecut peste manualele de anatomie în care învaţă despre sindroamele Turner şi Marfan şi au comunicat cu oameni reali pentru a afla cum trăiesc cu aceste simptome, arată un reportaj al ziarului The New York Times.
Experiment
Grupa care face dans a pus la cale o piesă despre oameni cu dizabilităţi, în care dansatorii s-au despărţit pas cu pas pentru a performa în izolare. „A fost destul de şocant, pentru că simţeai că judeci chiar în aceea clipă", spune Madison Konner (18 ani) în ultimul an la filosofie şi dans. Neobişnuitele lecţii fac parte dintr-un proiect nou numit „Proiectul Perlelor", care promovează toleranţa şi empatia în cultura şcolilor, unde a fi diferit poate însemna exil social.
Profesorii de la Liceul Ridgewood au dat drumul proiectului în acest an în parteneriat cu o organizaţie nonprofit din New York, înfiinţată de un fotograf de modă, Rick Guidotti. Acesta este mai cunoscut pentru că a fotografiat super-modele precum Cindy Crawford şi Claudia Schiffer, dar a început să prindă în imagini copii cu tulburări genetice din 1997. Un an mai târziu, revista „Life" a publicat eseul său fotografic despre albinism cu titlul „Redefinind frumuseţea". Munca sa a fost de asemenea expusă în galerii, şcoli medicale, spitale de copii, dar şi la Universitatea Harvard.