Frigul afectează studiul
0
Specialiştii arată că eficienţa învăţării este influenţată atât de condiţii interne (profilul psihologic al elevului), cât şi de condiţii externe (personalitatea şi stilul didactic al profesorului, aspectul clasei, orarul, atmosfera de lucru).
De asemenea, temperatura, nivelul de umiditate, presiunea aerului, organizarea spaţiului constituie aspecte ale condiţiilor externe ale învăţării.
"Frigul afectează actul de învăţare prin: crearea unei stări generale de disconfort, apariţia unor probleme de sănătate, lipsa concentrării atenţiei, scăderea motivaţiei pentru învăţare, creşterea cazurilor de absenteism şi a abandonului şcolar", spune psihopedagogul Marcela Marcinschi.
În plus, performanţele şcolare sunt influenţate de calitatea condiţiilor în care elevul îşi desfăşoară activitatea. "Pentru studiu, temperatura optimă este 22-23 grade Celsius.
Este cert că o clasă spaţioasă, aerisită, bine încălzită şi luminoasă, cu mobilier în culori pastelete, afişaje care cuprind produsele învăţării elevilor influenţează obţinerea performanţele şcolare", adaugă Marcela Marcinschi.