Cel mai ambiţios proiect de formare a profesorilor a fost demarat. Câţi dascăli vor participa şi care sunt costurile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cel mai ambiţios proiect de formare a profesorilor a fost demarat. Câţi dascăli vor participa şi care sunt costurile. FOTO: Arhiva „Adevărul“
Cel mai ambiţios proiect de formare a profesorilor a fost demarat. Câţi dascăli vor participa şi care sunt costurile. FOTO: Arhiva „Adevărul“

Programul de formare a peste 55 de mii de cadre didactice, „CRED“ demarează recrutarea specialiştilor care îi vor pregăti pe aceştia. Concret, dascălii din gimnaziu şi din ciclul primar vor fi învăţaţi cum să-şi desfăşoare orele în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor.

 „Prin intermediul activităţilor incluse în CRED, se are în vedere creşterea calităţii şi relevanţei educaţiei în şcolile aflate în zone cu populaţie vulnerabilă, ţinta fiind reducerea ratei de părăsire timpurii a învăţământului prin implementarea de proiecte inovative axate pe dezvoltarea competenţelor-cheie, în contexte de învăţare curriculare şi extracurriculare stimulative si motivationale, pentru cel puţin 2.500 de elevi“, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Educaţiei.

În lunile următoare vor fi selectaţi 60 de experi din toată ţara care vor pune la punct metode şi programe prin care vor pregăti 900 de formatori de profesori.

Cei din urmă se vor întâlni faţă în faţă cu fiecare dascăl, timp de 60 ore, iar fiecare profesor va mai avea încă 60 de ore de pregatire online. Zilele acestea, mai mulţi profesori din ţară au primit chestionare din partea Ministerului Educaţiei.

Programul este finanţat cu 42 de milioane de euro din fonduri europene.

Profesorii care vor intra in programul de formare vor primi câte 600 de lei de fiecare.

Angajarea experţilor care vor antrena formatorii de profesori depinde de cât de repede reuşeşte Ministerul Fondurilor Europene să treacă prin Guvern o Hotărâre care va aproba recrutarea lor, scrie ştirileprotv.ro.
 
Proiectul CRED se bazează pe promovarea abordărilor didactice orientate pe competenţe. În acest scop, vor fi elaborate 26 de ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învăţământul primar şi gimnazial şi vor fi aprobate 7.200 de resurse educaţionale deschise, accesibile elevilor şi cadrelor didactice.

Formarea profesorilor ar trebui să includă şi componenta transdisciplinară


Specialiştii în Educaţie afirmă că este necesară valorificarea competenţelor, însă aceasta ar trebui să vină la pachet şi cu o abordare transdisciplinară. „Cu cele mai minunate planuri cadru, cu cele mai bune programe şcolare, elevii vor muri de plictiseală  dacă nu se formează profesorii. Motivul pentru care în planul cadru nu s-a trecut transdiciplinaritatea, de exemplu, este că nu avem profesorii formaţi pentru acest lucru”, a explicat pentru „Adevărul“ preşedinta Federaţiei Coaliţia pentru Educaţie, Daniela Vişoianu.
 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite