Tehnologia care i-a salvat pe pasagerii unui avion, după greșelile echipajului. S-au aflat la „220 de metri de dezastru”

0
Publicat:

În luna decembrie, un zbor United din Maui, Hawaii, către San Francisco s-ar fi putut transforma într-o adevărată tragedie. Consiliul Național pentru Transport și Siguranță (NTSB) a publicat, joi, un raport despre modul în care aeronava a fost extrem de aproape de prăbușirea în ocean. Un expert în aviație a vorbit despre ce anume a salvat viețile pasagerilor.

Avion al companiei United Airlines FOTO Shutterstock
Avion al companiei United Airlines FOTO Shutterstock

Expertul a declarat, pentru publicația Business Insider, că oamenii aflați în aeronava ce a plonjat la 220 de metri de Oceanul Pacific, au fost salvați de tehnologie.

Sistemul de avertizate al aeronavei i-a făcut pe piloți să acționeze

Pe 18 decembrie 2022, zborul United 1722 s-a aflat doar la câteva secunde de un dezastru major. După o serie de necoordonări ale echipajului, se pare că pasagerii au fost salvați de sistemul de avertizare al aeronavei.

Raportul NTSB a intervievat martori din avion, inclusiv căpitanul și copilotul și a subliniat că, pe fondul ploii abundente și vântului în timpul decolării, flapsurile aeronavei au fost setate într-un unghi greșit de către copilot. Acesta ar fi auzit greșit ordinele căpitanului, în momentul decolării aeronavei.

Totuși, sistemul de avertizare de proximitate a solului a intrat în cele din urmă în acțiune, pe măsură ce avionul a început să coboare rapid spre Oceanul Pacific. Acest lucru le-aa dat timp piloților să reacționeze, înainte de a fi prea târziu.

A alertat piloții că se apropie de ocean – i-a scos dintr-o situație complicată. S-au aflat la 220 de metri de dezastru”, a declarat Anthony Brickhouse, fost investigator NTSB și profesor asociat în științe aplicate în aviație, la Universitatea Aeronautică Embry-Riddle.

Pe măsură ce piloții au fost alertați, copilotul i-a spus pilotului „să tragă în sus”, iar criza a fost complet evitată, avionul stabilizându-se ulterior, arată raportul NTSB.

Anchetatorii au remarcat, de asemenea, că au fost alertați cu privire la incidentul de siguranță la două luni după ce a avut loc. Potrivit NTSB, evenimentul nu a necesitat o notificare imediată.

Compania aeriană a declarat, anterior, în luna februarie, că evenimentul a fost raportat în timp ce echipajul a aterizat în San Francisco, iar piloții – care au avut un timp de zbor combinat de 25.000 de ore – au primit pregătire suplimentară.

Pasagerii de la bordul zborului au descris acea coborâre rapidă ca un „roller coaster”. Aceasta a durat între 8 și 10 secunte, timp în care mulți pasageri au început să se roage, crezând că nu vor supraviețui, a raportat CNN.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite