Lufthansa a primit o amendă record de 4 milioane de dolari. Ce acuzații i se aduc companiei

0
Publicat:

SUA a sancționat Lufthansa cu o amendă record de 4 milioane de dolari după ce compania aeriană a interzis pasagerilor evrei accesul într-un zbor din 2022, deoarece unii dintre aceștia ar fi refuzat să respecte regulile care impuneau purtarea măștilor de protecție.

Lufthansa a primit o amendă record în SUA pentru discriminare rasială FOTO Arhivă
Lufthansa a primit o amendă record în SUA pentru discriminare rasială FOTO Arhivă

Departamentul de Transport al SUA (DOT) a declarat că Lufthansa a discriminat pasagerii, tratându-i „de parcă ar fi fost toți un singur grup”, deși mulți dintre ei nu călătoreau împreună și nu se cunoșteau, potrivit BBC.

Se menționează că amenda este cea mai mare pe care a emis-o vreodată împotriva unei companii aeriene pentru încălcări ale drepturilor civile.

Lufthansa a declarat în ordinea de consimțământ că a acceptat plata pentru a evita litigii, dar a negat discriminarea, dând vina pe incident pe „o serie nefericită de comunicări inexacte”.

„Lufthansa este dedicată să fie un ambasador al bunăvoinței, toleranței, diversității și acceptării”, a spus compania într-un comunicat, adăugând că a cooperat cu ancheta și că se concentrează pe instruirea personalului său.

Incidentul a implicat pasageri care călătoreau de la New York la Budapesta, cu o escală la Frankfurt, în mai 2022.

Mulți dintre pasageri erau bărbați care purtau „îmbrăcăminte distinctivă, tipică pentru bărbații evrei ortodocși” și au folosit aceeași câteva agenții de turism pentru a-și rezerva biletele, conform DOT.

În timpul primului zbor, căpitanul a alertat securitatea Lufthansa că unii pasageri nu au respectat instrucțiunile echipajului care impuneau purtarea măștilor și interziceau adunările în culoare și alte locuri de la bord.

Alertarea a dus la suspendarea biletelor a mai mult de 100 de pasageri, toți evrei, ceea ce a dus la blocarea acestora de la zborul de legătură.

DOT a spus că Lufthansa a recunoscut că acțiunea va afecta și persoanele care au respectat instrucțiunile, dar a „concluzionat că nu era practic să abordeze fiecare pasager în parte”.

Majoritatea au fost reprogramați pe alte zboruri în aceeași zi.

„Nimeni nu ar trebui să fie supus discriminării atunci când călătorește, iar acțiunea de astăzi transmite un mesaj clar industriei aeronautice că suntem pregătiți să investigăm și să luăm măsuri ori de câte ori drepturile civile ale pasagerilor sunt încălcate”, a declarat secretarul american al Transporturilor, Pete Buttigieg.

Pasagerii intervievați pentru anchetă au declarat că nu au fost martori la comportamente necorespunzătoare, iar Lufthansa nu a reușit ulterior să identifice vreun pasager care nu a respectat regulile.

Însă, în ordinea de consimțământ, Lufthansa a spus că personalul său nu a putut să identifice pasagerii, deoarece „încălcările erau atât de numeroase, comportamentul necorespunzător a continuat pentru porțiuni semnificative din zbor și la intervale diferite, iar pasagerii și-au schimbat locurile în timpul zborului”.

Autoritățile americane au spus că vor obliga Lufthansa să plătească 2 milioane de dolari și vor oferi companiei un credit de 2 milioane de dolari pe care deja l-a plătit pasagerilor ca parte a unui acord legal.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite