Cum îl „acoperă” viitoarea administrație SUA pe Elon Musk. Tesla ar putea scăpa de cerința de raportare a accidentelor
0Echipa de tranziție a lui Trump dorește ca noua administrație să renunțe la cerința de raportare a accidentelor auto, contestată de Tesla, o măsură care ar putea slăbi capacitatea guvernului de a investiga și reglementa siguranța vehiculelor cu tehnologii de conducere automată.
Musk, cea mai bogată persoană din lume, a cheltuit peste un sfert de miliard de dolari pentru a-l ajuta pe Trump să câștige alegerile din noiembrie. Eliminarea prevederii privind raportarea accidentelor ar favoriza în special Tesla, care a raportat majoritatea accidentelor – peste 1.500 – autorităților federale pentru siguranță în cadrul acestui program, potrivit Reuters.
Tesla a fost vizată de investigații ale Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA), inclusiv trei declanșate de aceste date.
Recomandarea de a elimina regula de raportare a accidentelor provine de la o echipă de tranziție însărcinată cu elaborarea unei strategii pentru primele 100 de zile în domeniul politicii auto. Grupul a descris această măsură drept un mandat pentru colectarea „excesivă” de date, potrivit unui document văzut de jurnaliști.
Număr alarmant de accidente
O analiză Reuters a datelor NHTSA arată că Tesla a fost implicată în 40 din cele 45 de accidente mortale raportate până la data de 15 octombrie.
Printre accidentele investigate de NHTSA s-au numărat unul din 2023, în Virginia, unde un șofer care folosea funcția „Autopilot” a intrat într-un camion, și un accident din California, în același an, în care un Tesla cu Autopilot a lovit o mașină de pompieri, ucigând șoferul și rănind patru pompieri.
NHTSA a declarat că aceste date sunt esențiale pentru evaluarea siguranței tehnologiilor emergente de conducere automatizată. Doi foști angajați NHTSA au afirmat că cerințele de raportare a accidentelor au fost esențiale pentru investigațiile agenției privind funcțiile de asistență pentru șofer ale Tesla, care au dus la rechemări în service în 2023. Fără aceste date, au spus ei, NHTSA nu poate identifica cu ușurință tipare de accidente care semnalează probleme de siguranță.
Tesla încearcă de ani de zile să scape de măsură
Ordinul general emis de NHTSA obligă producătorii auto să raporteze accidentele în care tehnologiile avansate de asistență pentru șofer sau de conducere autonomă au fost activate cu până la 30 de secunde înainte de impact.
Pe lângă eliminarea regulii de raportare, recomandările solicită administrației să „liberalizeze” reglementările privind vehiculele autonome și să introducă „reguli de bază pentru a sprijini dezvoltarea” industriei.
Tesla detestă cerința de raportare a accidentelor, susținând că NHTSA prezintă datele într-un mod care induce în eroare consumatorii în legătură cu siguranța producătorului, au spus pentru Reuters două surse apropiate conducerii Tesla.
Executivii Tesla au discutat cu Musk, în ultimii ani, despre necesitatea eliminării acestei cerințe, dar au concluzionat că schimbarea administrației este esențială pentru atingerea acestui obiectiv, a spus una dintre surse.