Promo-LEX condamnă încercările de a folosi numele său în ştiri manipulatorii şi îşi exprimă îngrijorarea faţă de acţiunile de denigrare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
promolex.md

Asociaţia Promo-LEX îşi exprimă îngrijoarea faţă de calitatea ştirilor apărute pe parcursul ultimei săptămâni în care este vizat numele organizaţiei. În materialele jurnalistice  o tendinţă de manipulare a opiniei publice, utilizând bunul nume al asociaţiei Promo-LEX şi al membrilor asociaţiei.

Potrivit unui comunicat de presă emis de Promo-LEX, primul caz de inducere în eroare a opiniei publice este legat de prezentarea studiului sociologic post-electoral realizat la comanda Asociaţiei Promo-LEX şi făcut public miercuri, 29 martie 2017.

Al doilea caz, care se referă tot la sondajul post-electoral, dar este o analiză apărută pe platforma voxpublika.md, unde Iurie Morarescu, care se prezintă a fi ziarist la Asociaţia ziariştilor economişti, publică un articol în care scrie că Promo-LEX a tăinuit datele studiului sociologic şi că ar fi invitat presa selectiv.

„Promo-LEX ţine mult la pluralismul de opinii din societate. Asociaţia n-a tăinuit faptul că intenţionează să efectueze un studiu sociologic post-electoral. Anunţul pentru concursul de selectare a unor companii sociologice pentru a realiza un studiu sociologic a fost plasat pe site la data de 21 noiembrie 2016. Pentru a explica datele sondajului, asociaţia a organizat, miercuri, 29 martie, ora 16.00, o prezentare informală a rezultatelor studiului sociologic post-electoral. La această prezentare au fost invitaţi 40 de jurnalişti din diverse medii, inclusiv şi jurnalişti din cadrul holdingului GMG. Din cei 4 jurnalişti contactaţi (Alexei Lungu, Rita Ursalovschi, Vitalie Dogaru şi Petru Bogatu), doar unul (Petru Bogatu) şi-a dat acordul de a participa la eveniment, dar n-a ajuns la eveniment. După eveniment toţi jurnaliştii au primit pe e-mail studiul sociologic”, se mai spune în comunicat.

Al treilea caz de folosire manipulatoare a numelui Asociaţiei Promo-LEX este legat de runda de dezbateri organizată de legislativ pe subiectul proiectului de lege privind trecerea la sistemul de vot uninominal.  În ştirea de la Publika TV, intervenţia lui Nicolae Panfil, coordonator de program Promo-LEX, este trunchiată, fiind denaturat sensul mesajului transmis.

Promo-LEX vine cu un apel public către mass-media, societatea civilă şi clasa politică să nu utilizeze tehnici de manipulare şi atacuri de denigrare pentru a promova o reformă ce atinge prin rezultatul său întreaga societate. Este deosebit de important ca cetăţenii să cunoască toate părerile existente în societate, fără a fi denaturate.

Totodată, organizaţia solicită posturilor Publika TV, Prime TV, Canal2, Canal 3 să corecteze ştirile care se referă la subiectul sondajului sociologic post-electoral pentru ca acestea să prezinte tabloul real al răspunsurilor respondenţilor, difuzând şi publicând erate sau rectificări. De asemenea, corectarea şi publicarea eratei sau rectificări în ştirile difuzate despre dezbaterea privind votul uninominal astfel încât să nu fie denaturat mesajul lui Nicolae Panfil, coordonator de program Promo-LEX.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite