Richard Branson cere oamenilor să limiteze viteza cu care conduc şi să dea căldura mai încet, pentru a reduce dependenţa de energia rusă
0Fondatorul Virgin Group, Richard Branson, a cerut miercuri oamenilor şi guvernelor să limiteze viteza de conducere şi să dea căldura mai încet, în încercarea de a reduce dependenţa de energia rusă şi de a pune capăt războiului din Ucraina, transmite CNBC.
Antreprenorul miliardar a declarat pentru CNBC că mici sacrificii personale ar putea duce la reduce rea cererii de energie rusească, la scăderea preţurilor şi la atenuarea crizei costului vieţii.
Este foarte important să scăpăm de dependenţa noastră de petrol, gaze şi cărbune ruseşti şi trebuie să facem asta imediat. Dacă putem reduce dependenţa Occidentului de combustibil, să zicem cu doar 10%, asta va elibera aproximativ trei miliarde de barili de combustibil. Va fi suficient pentru a ne asigura că ţări precum Germania nu trebuie să mai importe”, a spus Branson pentru Rosanna Lockwood de la CNBC.
Rusia este o sursă majoră de energie pentru consumatorii din întreaga lume. Uniunea Europeană este deosebit de dependentă, importând 45% din gazul său din Rusia în 2021, potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie. Cu toate acestea, invazia neprovocată de către Rusia a Ucrainei, la începutul acestui an, a pus sub semnul întrebării această dependenţă.
Pe măsură ce guvernele au încercat să-şi reducă dependenţa de importurile ruseşti de energie – care sunt văzute ca finanţând cufărul de război al preşedintelui Vladimir Putin – preţurile au crescut, în condiţiile în care oferta globală se luptă să atingă cererea.
Printre sugestiile lui Branson pentru reducerea consumului individual de energie au fost reducerea utilizării încălzirii centrale şi a aerului condiţionat de uz casnic cu 1% şi reducerea vitezei de conducere cu 10%.
Guvernele ar putea, de exemplu, să reducă limita naţională de viteză de la 70 de mile pe oră la 60 pentru anul următor, ”pentru a sprijini Ucraina”, a spus el.
”Cererea de combustibil va scădea dramatic şi, prin urmare, preţul combustibilului va scădea dramatic şi, prin urmare, costul vieţii va scădea dramatic”, a spus el.
Între timp, întreprinderile pot găsi alte modalităţi de a limita consumul de energie, a spus Branson.
Companiile aeriene precum Virgin Atlantic – care au fost puternic afectate de creşterea costurilor energiei, deoarece încearcă să profite de o reluare a călătoriilor post-pandemie – ar putea reduce anumite rute neprofitabile, de exemplu.
”Dacă sunteţi o companie aeriană, poate [tăiaţi] câteva rute care nu câştigă mulţi bani”, a spus Branson. „[Dacă] aţi răspândi măsurile în toate întreprinderile şi în toată lumea, preţul petrolului ar scădea dramatic şi nu ar trebui să continuăm să trimitem cecuri lui Putin”, a adăugat el.
Branson a spus că propunerile sale reprezintă punctele de vedere ale unui grup de lideri de afaceri, cunoscut sub numele de Echipa B.
Organizaţia nonprofit, fondată de Branson şi Jochen Zeitz în 2012, încearcă să obţină ”responsabilitate în afaceri”, potrivit site-ului său web, şi îi are printre membrii săi pe Marc Benioff şi Arianna Huffington.
Comentariile urmează unei postări pe blog publicată mai devreme miercuri, în care Branson a avertizat ţările occidentale că au trimis ”miliarde de dolari Rusiei pentru combustibili fosili”.
Unii observatori de piaţă au sugerat că o reducere rapidă a consumului de energie din Rusia ar duce la destabilizarea în continuare a preţurilor energiei, deja volatile. Branson, totuşi, a sugerat că ar avea efectul opus, susţinând preţurile, asistând în acelaşi timp ţările în tranziţia către surse de energie mai curate.
”Revoluţia energiei curate are loc şi se va întâmpla mult mai rapid decât dacă acest război nu s-ar întâmpla. Dar, între timp, putem beneficia de preţuri mai mici la petrol”, a spus el.
Virgin Atlantic a schiţat anterior planuri de a obţine emisii nete de carbon zero până în 2050.
Branson nu a oferit nicio actualizare a acestui program, miercuri. Branson s-a confruntat în trecut cu reacţii negative din cauza angajamentului său de a combate schimbările climatice, din partea criticilor care spun că este prea concentrat pe industriile puternic dependente de energie, cum ar fi călătoriile în spaţiu.
El a replicat că astfel de eforturi creează locuri de muncă şi ”pot face spaţiul accesibil cu o fracţiune din costul de mediu din trecut”.