Reclamele a peste 400 de branduri au disp─ârut miercuri de pe Facebook, dup─â e┼čuarea unor discu┼úii de ultim moment

0
0
Smartphone Facebook Google Photos FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Reclamele a peste 400 de branduri, ├«ntre care Coca-Cola ┼či Starbucks, au disp─ârut miercuri de pe Facebook, dup─â e┼čuarea unor discu┼úii de ultim moment pentru oprirea unui boicot legat de propagarea urii pe re┼úeaua de socializare, transmite Reuters.

Grupuri de protec┼úie a drepturilor civile au atras sprijinul multina┼úionalelor pentru a presa gigantul de media social─â s─â ia m─âsuri concrete pentru a bloca propagarea urii, ├«n urma mor┼úii afro-americanului George Floyd ├«n custodia poli┼úiei ┼či a mi┼čc─ârii ├«mpotriva nedrept─â┼úilor rasiale care s-a extins la nivel na┼úional ├«n Statele Unite.

Directori ai Facebook, ├«ntre care s-a aflat Carolyn Everson, vicepre┼čedint─â pentru solu┼úii de afaceri la nivel global, ┼či Neil Potts, director pentru politici publice, au avut mar┼úi cel pu┼úin dou─â ├«nt├ólniri cu advertiserii, ├«n ajunul intr─ârii ├«n vigoare a boicotului de o lun─â, au declarat trei surse care au participat la discu┼úii.

Directorii nu au oferit detalii despre modul în care vor combate răspândirea urii, au spus sursele. În schimb, au făcut referire la comunicatele de presă recente, nemulţumindu-i pe advertiserii participanţi la discuţii, care consideră că planurile sunt insuficiente.

Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a acceptat să se întâlnească cu organizatorii boicotului, a spus un purtător de cuvânt.

Unul dintre grupuri, Anti-Defamation League, a anunţat că întâlnirea va avea loc săptămâna viitoare, luni sau marţi.

Grupurile pentru protejarea drepturilor civile, ├«ntre care Anti-Defamation League, NAACP ┼či Color of Change, au lansat campania ÔÇťStop Hate for ProfitÔÇŁ (opri┼úi ura pentru profit) dup─â ce George Floyd a murit sufocat sub genunchiul unui poli┼úist care ├«l arestase.

Grupurile au adresat Facebook 10 solicit─âri, ├«ntre care permisiunea ca persoanele h─âr┼úuite puternic s─â poat─â discuta cu un angajat al companiei ┼či rambursarea banilor pl─âti┼úi pentru reclame de c─âtre brandurile ale c─âror reclame sunt afi┼čate l├óng─â un con┼činut ofensator care ulterior este retras.

Directorii Facebook au discutat cu directori generali, membri ai consiliilor de administra┼úie ┼či cu directori de marketing ai unor advertiseri mari, pentru a-i convinge s─â renun┼úe la boicot, au declarat dou─â persoane apropiate discu┼úiilor.

Este improbabil ca boicotul să aibă un impact financiar major pentru Facebook. Cele mai mari 100 de branduri prezente pe Facebook au general în 2019 numai 6% din veniturile anuale ale companiei, de 70 de miliarde de dolari, potrivit unei note de cercetare a Morningstar, care citează date ale Pathmatics.

Facebook a anunţat anul trecut că cei mai importanţi 100 de advertiseri au reprezentat sub 20% din veniturile totale din publicitate.

Informaţiile referitoare la boicot au reduc capitalizarea de piaţ a Facebook cu 56 de miliarde de dolari, după un declin de 8% al acţiunilor companiei, vinerea trecută. Dar acţiunile au crescut marţi cu 3%, iar în acest an au avansat cu 8%.



Ultima or─â

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite