O telenovelă, „brand turistic“ pentru Turcia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Serialul turcesc „Noor”, care este difuzat şi în România, a devenit un fenomen mediatic în întreaga lume arabă, fapt cât se poate de benefic pentru turismul din Turcia.

Contestată de liderii religioşi musulmani pe motiv că ar distruge valorile lumii arabe, producţia a bătut toate recordurile de audienţă în ţări precum Egipt, Iordania, Siria, Liban şi Arabia Saudită. Peste 80 de milioane de musulmani au urmărit ultimul episod al serialului ce abordează teme tabu în societatea musulmană, precum sexul premarital, consumul de alcool sau avortul, notează „The Guardian".

Urmarea acestei popularităţi constă în creştere numărului de arabi ce vizitează Turcia, dornici să vadă mai degrabă locurile în care s-au turnat scene din serial, decât obiective turistice consacrate. „În Istanbul, obişnuiam să-i ducem pe turiştii musulmani la moschei, în locurile istorice. Acum doresc să vadă locaţiile din serial", spune Ayman Maslamani, preşedinte al agenţiei Heysem Travel.

Astfel, potrivit cifrelor agenţiilor de turism, în luna mai numărul turiştilor arabi a fost cu 33% mai mare faţă de 2009. La începutul acestui an, un alt serial turcesc a provocat tensiuni diplomatice între Ankara şi Israel. Filmul „Ayrilik" prezenta militari israeliani pe cale să omoare cu sânge rece o fetiţă şi să execute civili palestinieni.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite