Video A murit fondatorul grupului Tata, cel mai modest mogul. Conducea un autoturism ieftin, deşi avea fabrici de maşini de lux
0Fondatorul grupului auto Tata, Ratan Tata, unul dintre cei mai cunoscuţi miliardari din lume, a murit la vârsta de 86 de ani. Mogulul indian era cunoscut pentru simplitate și pentru actele sale filantropice. A produs cea mai ieftină mașină din lume.
Ratan Tata, fostul preşedinte al Tata Group a murit la vârsta de 86 de ani, a anunţat Tata Group într-un comunicat de presă, relatează Reuters.
Ratan Tata, renumit pentru actele sale filantropice, a murit miercuri, la terapie intensivă într-un spital din Mumbai. „Ne luăm rămas bun de la domnul Ratan Naval Tata cu un sentiment profund de pierdere, un lider cu adevărat ieșit din comun, ale cărui contribuții incomensurabile au modelat nu numai Grupul Tata, ci și însăși structura națiunii noastre”, a declarat compania.
Ratan Tata „a fost un lider de afaceri vizionar, un suflet plin de compasiune și o ființă umană extraordinară”, a declarat premierul indian Narendra Modi pe platforma de socializare X.
După ce a obținut o diplomă în arhitectură la Universitatea Cornell, s-a întors în India și, în 1962, a început să lucreze pentru grupul fondat de străbunicul său cu aproape un secol înainte.
A lucrat în mai multe companii Tata, inclusiv Telco, în prezent Tata Motors Ltd (TAMO.NS), deschide o filă nouă, precum și Tata Steel Ltd (TISC.NS), deschide o filă nouă, remarcându-se ulterior prin ștergerea pierderilor și creșterea cotei de piață la unitatea de grup National Radio & Electronics Company.
În 1991, a preluat conducerea conglomeratului după ce unchiul său, J.R.D. Tata, a demisionat - trecerea ștafetei a avut loc chiar în momentul în care India s-a angajat în reforme radicale care i-au deschis economia către lume și au inaugurat o eră de creștere ridicată.
Proiectele sale preferate la Tata Motors au inclus Indica -primul model de mașină proiectat și construit în India - precum și Nano, prezentată drept cea mai ieftină mașină din lume. El a contribuit la schițele inițiale pentru ambele modele.
Indica a fost un succes comercial. Cu toate acestea, Nano, cu un preț de doar 100.000 de rupii (aproximativ 1.200 de dolari) și punctul culminant al visului lui Ratan Tata de a produce o mașină accesibilă pentru masele de indieni, a fost afectat de problemele de siguranță inițiale și de marketingul defectuos. A fost abandonată la un deceniu după lansare.
Ratan Tata nu s-a căsătorit niciodată și era cunoscut pentru comportamentul său liniștit, stilul de viață relativ modest și activitatea sa filantropică.
Preşedintele indian al Grupului Tata, Ratan Tata, este cunoscut pentru simplitatea sa. El a fost filmat într-una dintre cele mai ieftine maşini din lume.
Apariţia magnatului la hotelul de lux Taj în micuţa maşină şi fără agenţi de securitate a făcut furori pe internet, în urmă cu doi ani, după ce o înregistrare video a apărut pe reţelele sociale.