Trotinetele electrice de închiriat au dispărut de pe străzile din Paris. De ce au fost interzise prin referendum

0
Publicat:

Interzise în capitala Franţei prin referendum, trotinetele electrice de închiriat în regim de autoservire s-au bucurat joi de ultima lor zi la Paris, încheindu-se astfel o perioadă de cinci ani de prezenţă controversată a acestor vehicule. Bicicletele electrice disponibile pentru închiriere se pregătesc să le ia locul, relatează AFP, citată de Agerpres.

Trotinete electrice. FOTO Shutterstock
Trotinete electrice. FOTO Shutterstock

Parisul devine, la 1 septembrie, prima capitală europeană care interzice în totalitate trotinetele electrice de închiriat, după ce numeroase accidente au fost puse pe seama lor.

Mulţi parizieni s-au săturat să le vadă făcând zigzaguri printre pietoni (chiar şi după ce au fost restricţionate la 10 km/h în anumite zone) sau parcate în mijlocul trotuarelor.

În urma unui referendum fără precedent, la începutul lunii aprilie, cei trei operatori, Lime, Tier şi Dott, şi-au pierdut autorizaţia de ocupare a spaţiul public.

Interzise prin referendum

Doar 7,46% dintre persoanele înscrise pe listele electorale s-au prezentat la vot. Au câștigat cei care au votat "Nu", cu aproape 90%. 

Inclusiv primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, a făcut campanie împotriva lor în vederea reducerii „deranjurilor".

Cele 15.000 astfel de vehicule au început să fie retrase treptat de pe străzi începând din august. Joi mai rămăseseră doar câteva, în special în centrul Parisului, pentru a fi trimise, după eventuale reparaţii, în alte oraşe.

„Este un punct de cotitură pentru trotinete”

O treime din flotă va rămâne în regiunea pariziană, în 80 de comune din jurul Marne-la-Vallée sau Saint-Germain-en-Laye. Restul va ajunge în principal în Germania.

Operatorul Dott îşi va trimite trotinetele în Belgia sau la Tel Aviv, în timp ce trotinetele verzi de la Lime vor pleca la Lille, Londra, Copenhaga şi în mai multe oraşe germane.

„Este un punct de cotitură pentru trotinete" în întreaga regiune Île-de-France, a declarat, pentru AFP, Xavier Mirailles, director în cadrul Lime, o companie californiană. 

„Mi se pare atât de plăcut să te poţi plimba astfel”

 Utilizatorii trotinetelor de închiriat regretă că acestea dispar din Paris.

 „Mă întristează pentru că mi se pare atât de plăcut să te poţi plimba astfel, să navighezi de la dreapta la stânga fără stresul de a te afla în maşină, de a rămâne blocat", spunea Valérie Rinckel, utilizatoare. 

Alții cred că este mai prudent așa.

„Cred că este mai sigur dacă ne oprim aici şi dacă în sfârşit ne întoarcem la bicicletă sau dacă oamenii iau autobuzul sau transportul în comun", este de părere Anass Eloula, o altă clientă.

Operatorii mizează pe trecerea clienţilor la bicicletele de închiriat, deja disponibile peste tot, ceea ce ar trebui să le permită să evite, cel puţin pentru moment, concedierile, însă nu toată lumea este pregătită însă să treacă la bicicletă. 

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite