Declin pe piața băuturilor de lux franțuzești. Coniacul și șampania, scăderi semnificative de vânzări
0Divizia Moët Hennessy, care include coniacul Hennessy și alte prestigioase mărci de șampanie, și-a văzut profitul operațional scăzând cu 36% în 2024.

Grupul de lux LVMH se mândrește de mult timp cu deținerea unora dintre cele mai prestigioase mărci de vinuri și băuturi spirtoase din lume. Coniacul Hennessy, șampania , Veuve Clicquot, Krug și Dom Pérignon, precum și, mai recent, rosé-ul din Provence Minuty, sunt bijuteriile diviziei sale Moët Hennessy.
Aceste mărci i-au consolidat poziția de lider mondial în domeniul coniacului și al șampaniei. În timp ce acest lucru a fost cândva o sursă de mândrie, deoarece sticlele zburau de pe rafturi, divizia a devenit o sursă de tensiune, deoarece criza coniacului și încetinirea șampaniei au dat peste cap previziunile, scrie Le Monde.
După o încetinire inițială în 2023, Moët Hennessy - deținut în proporție de 34% de grupul britanic Diageo, lider mondial în domeniul băuturilor spirtoase - a raportat pentru 2024 venituri de 5,9 miliarde de euro, în scădere cu 11%. Tendința a continuat și în primul trimestru al anului 2025, cu o nouă scădere a vânzărilor cu 9%, la 1,3 miliarde de euro.
La prima vedere, divizia de vinuri și băuturi spirtoase ar putea părea un contribuitor mic la grupul condus de Bernard Arnault. Aceasta reprezintă doar aproximativ 7% din vânzările totale, cu mult în urma puterii din domeniul modei și marochinăriei și în urma distribuției, ceasurilor și bijuteriilor, parfumurilor și cosmeticelor. Dar cota sa din profitul operațional este semnificativă. Datorită marjelor lor ridicate, coniacul și șampania se integrează perfect în lumea luxului.