Lenovo, cel mai mare producător de PC-uri până la finalul anului
0Lenovo va depăși HP și va deveni cel mai mare producător de calculatoare din lume până la finalul acestui an. Astfel va deveni prima companie chineză care domină un sector tehnologic. Lenovo a ajuns la acest rezultat după o serie de achiziții externe, o piață locală în creștere și prețuri competitive, cu riscul profitului scăzut.
„Este doar o chestiune de timp până când Lenovo va deveni compania numărul 1 și nu va fi o surpriză dacă asta se întâmplă până la finele anului”, a spus directorul executiv al Avant Capital Management, Frederick Wong, totodată acționar la Lenovo. El a mai spus că extinderea Lenovo pe piața tabletelor va fi mai greu de realizat, pentru că acolo este o concurență mai mare, informează „International Business Times”.
În al treilea trimestru al 2011 (iulie-septembrie), Lenovo a devenit numărul doi mondial, iar în aprilie-iunie 2012 era la doar 0,5 procente de HP. Creșterea a fost ajutată și de achiziționarea companiei germane Medion și încheierea unui parteneriat anul trecut cu NEC, o companie japoneză. Totodată, chinezii au mai cumpărat în 2005 și secția sistemelor pentru companii a IBM. Astfel, acțiunile Lenovo au crescut cu 16% anul acesta.
Dar avântul Lenovo s-a realizat cu riscul marjei de profit, care s-a situat la 1,4% în ultimul trimestru, față de 7,4% pentru HP sau 6,2% pentru Dell. „Rămânem optimiști în privința expansiunii Lenovo, deși creșterea este afectată de micșorarea cererii pe piața calculatoarelor”, se arată într-o declarație a grupului de investiții Jefferies. Totuși, cererea pentru PC-uri poate spori anul acesta când se va lansa oficial Windows 8. Analistul Charles Park al firmei Mizuho a apreciat că piața PC-urilor va crește cu 3% în 2012.
Asemănător cu cazul Lenovo este cel al Huawei Technologies, altă companie chineză, numărul doi mondial pentru echipamente de telecomunicații. Se preconiza că aceasta va depăsi grupul suedez Ericsson în 2011, dar concurența pe piața smartphone-urilor și dificultățile de a intra pe piața Statelor Unite ale Americii au făcut ca prognoza să nu se împlinească.