Facebook Atlas - şi tot internetul poate fi terenul de joacă pentru Zuckerberg

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a lansat noua sa platformă pentru publicitate, numită Atlas, bazată pe un produs cumpărat acum un an. Astfel, Facebook va putea să urmărească acţiunile noastre dincolo de reţeaua socială, pe internet, pentru a vedea comportamentul nostru şi cum este el influenţat de reclame.

Ce va face Facebook Atlas? Până acum, Facebook te urmărea şi ştia ce site-uri urmăreşti, dar reclamele erau livrate doar în reţeuaa socială. Cu Atlas, reclamele din Facebook te pot urmări pe internet, în funcţie de activitatea ta. De asemenea, reclamele vor fi disponibile şi pe mobil, deoarece identitatea noastră mobilă va fi legată de cea de pe desktop. Nu suntem o identitate în sensul clasic - un nume, o adresă, ci suntem o sumă de biţi care spune despre noi ce vârstă avem, ce ne place şi companiile se vor folosi de aceste lucruri pentru a ne oferi reclame.

De asemenea, Atlas va putea să urmărească parcursul nostru pentru a şti cât de mult ne-am deplasat pe internet şi dacă am cumpărat ceva pornind de la o reclamă. După cum explică  "The Verge", Facebook are o bază de date şi Pepsi are o bază de date. Acestea pot fi legate pentru a oferi reclame relevante pentru companie şi, se poate, şi pentru noi. În plus, Atlas poate face conexiuni simple între cumpărăturile offline şi cele online. Nu e un proces foarte complex. Mai jos veţi citi despre cardurile de cumpărături. Ele vă introduc într-o bază de date. Să zicem că un magazin mare ia baza de date, o leagă la baza de date Facebook şi ştie care sunt clienţii potriviţi pentru a livra reclame, deoarece au mai multe şanse să cumpere de la ei. Nu noi suntem ţinta, ci profilul nostru uman - vârstă, localizare, preferinţe.

Facebook Atlas nu e atât de ciudat

Practica nu este atât de ciudată. Reclamele din Gmail sunt livrate în funcţie de căutările noastre online. De fiecare dată când avem un card de cumpărături, nu ne foloseşte doar la reduceri. Suntem introduşi în baza de date care spune multe despre noi. Un magazin va şti că are clienţi de o anumită vârstă, va şti cât de des cumpărăm şi ce preferăm.

Facebook este un rezervor nesecat de date despre utilizatori. Dacă eşti o companie mare, vrei să ştii cui să te adresezi, iar Facebook are posiblitatea de a restrânge aceste date extrem de mult, până la detalii extrem de fine. Să zicem că eşti o companie care produce sucuri. Tu vrei să te adresezi fanilor unui serial care stă să înceapă. De asemenea, ai şi o audienţă target în funcţie de vârstă şi de localizare. Facebook poate restrânge toate aceste date la un grup de utilizatori cărora le va livra reclame de la Pepsi sau Cola.

Ar trebui să ne fie frică de Atlas? Nu neapărat. Trăim în epoca internetului şi, dacă facem asta, atunci reclamele cu ţintă sigură sunt peste tot. Calculatorul nostru este plin de cookie-uri. Acestea sunt scripturi care reţin date despre noi pentru a fi folosite de site-uri ca să ne ofere lucruri relevante. Cookie-urile ne fac un profil. Din acest motiv Google oferă reclame relevante, din acest motiv Facebook oferă reclame după lucrurile pe care le-am căutat. Cum spune Peter Kafka de la Recode, dacă nu ne place asta, înseamnă că internetul nu este locul nostru.

Despre Facebook Atlas puteţi afla aici.
 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite