Elevii români învață din acest an istorie, engleză și matematică cu ajutorul jocurilor video

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Elevi din peste 20 de școli din întreaga țară învață, începând cu această toamnă, cu ajutorul jocurilor video. RGDA a demarat Games in Schools, al cărui scop este să ofere instrumente alternative profesorilor, care să facă materiile pe care le predau mai atractive pentru elevii din ciclul gimnazial.

Întâlnire RGDA cu profesorii.
Întâlnire RGDA cu profesorii.

În acest sens, RGDA (Asociația Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România) a pus la dispoziția profesorilor manualul european Games In Schools, realizat de către European School Network si ISFE (Interactive Software Federation of Europe).

Manualul, tradus în limba română de către RGDA, oferă informațiile necesare pentru ca profesorii să poată înțelege care sunt beneficiile educaționale ale jocurilor și să învete modul în care să folosească jocuri video ca resurse educaționale și motivaționale în timpul orelor de curs.

Pe lângă manualul generic european tradus, RGDA a inițiat și un program pilot al Games in Schools pentru trei materii gimnaziale: istorie, engleză și matematică. Pe parcursul anului școlar, profesorii de clasele V-VIII de la școli din Constanța, Bihor, Dolj, Suceava, Iași, Ilfov, Galați, Maramureș, Brașov și alte județe vor preda materiile elevilor, folosindu-se de jocurile video potrivite pentru a capta mai mult atenția acestora.

Alături de câțiva voluntari din industrie și profesorii din programul pilot, asociația a creat liste de jocuri specifice, gândite să fie conforme cu programa școlară a elevilor de gimnaziu. De exemplu, la orele de istorie, fie că vor preda lectii despre antichitate, primul război mondial, fie despre revoluția franceză, epoca victoriană sau Grecia Antică, profesorii vor avea la îndemână exemple specifice din jocuri celebre.

Sesiuni de joc în titluri precum Valiant Hearts: The Great War, Assassin’s Creed Unity și Odyssey, The Great Conqueror: Rome War Game sau Triviador, printre multe altele, îi vor ajuta pe profesori să explice, într-un mod interactiv, aceste perioade definitorii pentru civilizație.

La clasele de matematică, elevii de clasa a V-a și a VI-a vor acumula cunoșținte despre numerele naturale, fracții Q și Z, elemente geometrice cu ajutorul unor jocuri precum Otter Rush, Meteor Multiplications, Hungry Puppies și multe altele.

Jocurile video implică mai multe beneficii educaționale, printre care dezvoltarea aptitudinilor cognitive, spațiale și motorii, a principiilor elementare (relațiile cauză și efect) și pot fi folosite, în mod creativ, la soluționarea problemelor complexe. Mai mult, jocurile oferă exemple practice ale unor concepte și reguli care, altfel, ar fi dificil de ilustrat în lumea reală.

Pe parcursul programului pilot, membrii asociației oferă suport fizic și online profesorilor care au ajutat la adaptarea manualului european generic. În urma feedback-ului lor, RGDA își propune să îmbunătățească experienta la clasă a profesorilor din program, astfel încât, începând cu septembrie 2023, să poată include în program și alte instituții de învățământ, profesori și noi materii.

Pentru a se informa despre modul în care jocurile video sunt integrate în procesul de învățare, atât profesorii cât și părinții pot accesa manualul Games in Schools.

Prin programul Games in Schools, RGDA va oferi sprijin profesorilor care doresc să propună materia opțională integrată EduGaming pentru anul școlar 2023-2024.

Ministerul Educației a introdus, pentru prima oară, materia EduGaming în Ordinul Ministrului Educației nr. 6.101/2022 privind aprobarea de programe școlare pentru discipline opționale din învățământul preuniversitar.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite