Cel mai nou oraş din România în care ajunge Uber

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Uber ajunge şi în Braşov, al treilea oraş din România. FOTO Trusted Reviews
Uber ajunge şi în Braşov, al treilea oraş din România. FOTO Trusted Reviews

Uber extinde activităţile din România către un al treilea oraş. Tarifele sunt diferite faţă de Bucureşti şi este al doilea oraş în care ajunge în 2016. În Capitală a debutat în 2015.

Uber anunţă extinderea serviciilor în Braşov, al treilea oraş din România. Compania a debutat în Bucureşti în februarie 2015 cu opţiunea uberX, apoi a adăugat UberSelect şi Uber Child Seat. În Braşov, Uber a debutat cu Marius Vintilă drept primul utilizator. În Cluj a fost Tudor Giurgiu.

Conform Uber, aplicaţia a fost deschisă de peste 3.500 de ori, doar în ultimele şase luni. Prima cursă pentru utilizatorii noi este gratuită (în limita a 30 de lei), folosind codul „Brasov“. Debutul oficial pentru toţi utilizatorii va fi din 17 noiembrie, ora 13.00.

Tarifele Uber sunt diferite de cele din Bucureşţi, unde au ajuns sub nivelul celor practicate de taximetrişti. Preţul de bază este de 1,5 lei per kilometru, cu 0,2 lei per minut. Tariful minim este de 7 lei, iar cel de anulare e de 6 lei. Spre exemplu, o cursă de la gară până la Piaţa Sfatului, în condiţii de trafic normal, va fi de circa 8 lei.

uberx brasov

Conform politicii din Bucureşti şi Cluj, toţi şoferii parteneri colaborează prin intermediul unor entităţi fiscale (companii înregistrate sau PFA) şi trec printr-o verificare menită să asigure siguranţa serviciului. Din 2016, Uber are şi concurenţă de la un serviciu similar. Taxify a debutat în Bucureşti, după operaţiuni în Cluj, unde a integrat şi taxiuri clasice. În Capitală, deocamdată, are şoferii săi şi practică un tarif mai mare decât Uber, cu un preţ per cursă minimă mai mare.

Start-up.ro informează şi cu privire la condiţiile în care şoferi din Bucureşti se pot duce în Braşov pentru a obţine bonusuri, cum au putut face şi când a debutat serviciul în Cluj. Cei interesaţi trebuie să aibă peste 4,9 stele rating, unde, dacă vor fi online în prima zi, vor primi 250 de lei bonus. Mai există şi alte bonusuri, de 150 de lei şi 500 de lei, în funcţie de numărul de ore petrecute online. Strategia bonusurilor a fost aplicată de companie încă de la debutul în Bucureşti, pentru a stimula prezenţa maşinilor în trafic. 

Probleme pentru Uber în Cluj

Tribunalul din Cluj a decis pe 16 noiembrie să interzică Uber, deoarece desfăşoară servicii de transport. Decizia nu este definitivă, iar reprezentanţii companiei susţin că serviciul îşi va desfăşura activitatea în continuare în localitate, pentru că nu activează în transporturi, ci facilitează activităţile prin oferirea unei aplicaţii digitale.

„Am aflat din presă despre această plângere. Uber este o aplicaţie, o platformă digitală, nu oferă servicii de transport, ci le intermediază între cei care le solicită (pasageri) şi cei care le oferă – şoferi parteneri, care colaborează cu Uber prin entităţi fiscale înregistrate. Vom ataca decizia, între timp nu se schimbă nimic“, au declarat reprezentanţii Uber pentru start-up.ro.

Într-adevăr, încă nu există un cadru legislativ potrivit activităţii pe care o desfăşoară Uber, de unde şi problemele din Cluj pornite încă de la debut, în perioada festivalului Untold. În Cluj, spre deosebire de Capitală, tarifele la taxi sunt mai mari, de unde şi ura mai mare a jucătorilor din această industrie contra unor astfel de servicii. 

„Când Uber intră într-o piaţă, tendinţa este ca lumea să considere că intră în competiţie cu taximetria sau cele de personal driver, cu serviciile de închirieri auto, dar noi nu abordăm aşa. Da, când Uber intră într-o piaţă se simte o uşoară contractare, dar în timp piaţa ajunge să fie constantă. Ce se întâmplă e că întreaga piaţa creşte, pentru că Uber convinge alţi oameni care poate înainte nu foloseau serviciile de transport“, explica Nicoleta Schroeder, manager general Uber România într-un interviu pentru „Adevărul“ acordat în acest an. 

„Vorbim de un serviciu nou, de tehnologie, şi există oameni care se adaptează puţin mai greu şi care ar vrea să nu existăm. Noi mizăm însă pe educaţia oamenilor, să înveţe ce face şi la ce e utilă aplicaţia noastră“, mai spunea managerul Uber România.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite