Această reţea socială românească vrea să înlocuiască Google şi Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook nu a dus lipsă, în cei 11 ani de existenţă, de rivali. Destiny, din Timişoara, se poate să fie cel mai nou şi se vrea mai mult decât o simplă reţea socială.

Până acum, Facebook face câteva lucruri bine: te ajută să comunici rapid cu oamenii, urmăreşti ştirile importante şi îţi asigură divertismentul prin aplicaţii. Destiny, creată de doi tineri în Timişoara, a fost gândită ca o reţea socială cu motor de căutare integrat şi chiar cu forum. Mai mult, ar fi dotată şi cu inteligenţă artificială, denumită Astro, deoarece nu totul are răspuns direct. 

Eduard Totok şi Roxana Nistor sunt cei doi tineri din Timişoara care au creat Destiny şi ei cred  că tot ce ai nevoie pe internet poate fi reunit într-un singur loc. „Am observat că lumea nu e mulţumită în momentul de faţă de ce are la dispoziţie pentru a învăţa, pentru a evolua, în general. Diferenţa între Facebook, Google sau Twitter este că avem reţeaua socială introdusă în sistemul respectiv, dar le şi combinăm într-o megareţea globală, în care ai acces la toate informaţiile din fiecare ţară din domeniul în care te interesează”, a explicat pentru Digi24 Eduard Totok.

În prezent, echipa are aproape 30 de persoane, atât în România, Craiova, Cluj, Sibiu sau Lugoj, dar şi în Germania. Acolo se realizează grafica ce va permite platformei să fie folosită şi ca suport didactic. Când va fi gata, vor fi disponibile informaţii din circa 80 de domenii, de la turism la fotografie sau gătit, iar când te înregistrezi, poţi selecta doar trei dintre ele ca să poţi lăsa şi comentarii. Asta deoarece Destiny se doreşte a fi şi forum. Aici va exista şi buton dislike.

Destiny ar trebui să fie o manta peste tot ceea ce ai nevoie din Internet, iar până acum a necesitat o investiţie de aproximativ 60.000 de euro şi creatorii săi vor s-o publice ca proiect pe Kickstarter. Vor să obţină circa 250.000 de euro finanţare, iar anul viitor ar trebui să fie lansată oficial. Totuşi, ideea aceasta nu este chiar nouă şi nici foarte inovatoare. În 2012, Microsoft a încercat ceva similar, când a anunţat reţeaua Socl.

Ideea Socl era ca tu să ai acces la o mai mare masă de conţinut, iar acela să poată fi distribuit pe pe Facebook, Twitter, Pinterest sau Tumblr. Nu era un adversar direct la cele deja disponibile, ci era mai mult „umbrela“ care să le acopere şi să demonstreze că funcţionează conceptul de integrare a căutărilor pe Internet într-o reţea socială. În plus, Destiny are inteligenţă artificială, ceea ce sună foarte bine, dar aşa ceva necesită foarte mulţi bani pentru a fi dezvoltat. Şi nu, 250.000 de euro nu sunt "mulţi bani". Totuşi, poate fi un proiect interesant, dar, în acest moment, este prea mare pentru a fi sustenabil fără investiţii masive.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite