Fără viaţa adusă pe Pământ din spaţiu, rămân de cercetat mineralele care au dat Terrei fiinţele vii

centrul pamantului

Când vine vorba de apariţia vieţii pe Pământ, cea mai răspândită teorie este a panspermiei, adică meteoriţii sau cometele au adus elementele necesare vieţii. Totuşi, dacă aceasta nu e validă, care minerale pot fi considerate sursa vieţii pe Pământ?

Dacă este exclusă teoria panspermiei, cea mai răspândită ipoteză cu privire la originea vieţii pe Terra rămâne cea a procesului prin care, din materie anorganică, o moleculă a început să se autoreplice. A generat apoi ceea ce înseamnă în prezent viaţa. Însă originea acelor minerale este incertă, scrie „Ştiinţă&Tehnică“.

Robert Hazen, geolog în cadrul Institutului Carnegie din Washington, a alcătuit în premieră o listă cu toate mineralele care ar fi putut exista la începutul Terrei, în aşa numitul eon Hadean. Conform studiul său, publicat în American Journal of Science, doar 420 de minerale (8% din cele aproximativ 5.000 de minerale care există azi) erau prezente la suprafaţa Pământului în acea perioadă de timp.

„Faptul că avem un număr atât de mic de minerale la orginile planetei noastre este o consecinţă a modului în care acestea se formează de-a lungul timpului. Cele mai multe dintre cele 420 de de minerale din Hadean îşi au originea în magmă, la fel cum s-au putut forma prin alterarea unor minerale în contact cu apa fierbinte“, susţine Hazen.

Mai multe detalii despre acest studiu sunt disponibile pe site-ul „Ştiinţă&Tehnică“.