Industria produselor de înfrumusețare pentru bărbați este în plină expansiune. Explicația specialiștilor

0
Publicat:

Industria produselor de înfrumusețare pentru bărbați este în plină expansiune. Potrivit datelor colectate anul acesta de compania de analiză a pieței Statista, se așteaptă ca piața globală a acestor produse să ajungă la 115 miliarde de dolari până în 2028, în creștere de la aproape 80 de miliarde de dolari în 2022. Aceeași piață avea o valoare estimată de 74,8 miliarde de dolari în 2021. Cum se explică această expansiune? 

Barbatii sunt mai preocupati de ingrijire decat inainte FOTO Pixabay
Barbatii sunt mai preocupati de ingrijire decat inainte FOTO Pixabay

În anii '90, exista o abordare specială prin care se făcea reclamă la produsele de îngrijire pentru bărbați - Gillette era în top, fotbalistul David Beckham era metrosexualul preferat al tuturor, iar serurile erau doar o sclipire în ochii industriei obsedate de un regim în trei pași, relatează CNN. 

Dincolo de multiplele schimbări de paradigmă, expansiunea industriei produselor pentru bărbați a fost ajutată și de o diseminare mai largă a educației pe această temă, potrivit dermatologului Dr. Maryam Zamani.

„Îngrijirea masculină a cunoscut o expansiune substanțială, deoarece bărbații sunt mai bine educați în înțelegerea preocupărilor legate de piele și, în consecință, folosesc produse mai potrivite nevoilor lor”, a declarat ea prin e-mail. „Industria de îngrijire a pielii a contribuit, de asemenea, la educarea bărbaților cu privire la produsele pe care ar trebui să le folosească în rutina lor.”

La rândul lor, mărcile devin din ce în ce mai inteligente în ceea ce privește modul în care se adresează bărbaților, concentrându-se asupra ingredientelor active și a eficacității produselor, evitând în același timp hiperbolele și ambalajele prea „masculine”.

„Este adevărat că bărbații devin din ce în ce mai conștienți de importanța îngrijirii pielii lor (și sunt din ce în ce mai deschiși să investească în pielea lor)”, a declarat dermatologul Dr. Stefanie Williams. „Dar ei rămân minimaliști în materie de piele, mergând pe produse de bază, bazate pe dovezi, cum ar fi retinoizii cu beneficii suplimentare”.

Potrivit Dr. Caroline Brooks, fondatoarea The Glass House, un salon și spa cu sediul în Dubai, cele mai importante domenii care au înregistrat creșteri în industria de îngrijire a bărbaților sunt coafura, seturile de îngrijire personalizate și îngrijirea bărbii. „Bărbații investesc mai mult în produse precum uleiuri și balsamuri pentru a-și menține părul facial sănătos și elegant”, a declarat Brooks. „Această tendință este alimentată de dorința de a avea un aspect robust, dar îngrijit, și de ideea că o barbă bine întreținută sporește masculinitatea și încrederea în sine.” 

Îngrijirea pielii - 45,6% din piața globală de produse de îngrijire pentru bărbați   

Cu toate acestea, îngrijirea pielii este cea care domină, acest sector reprezentând aproximativ 45,6% din piața globală de produse de îngrijire a bărbaților.

„Bărbații conștientizează importanța îngrijirii corespunzătoare a pielii și adoptă produse de curățare, hidratante și anti-îmbătrânire”, spune Brooks. „Această tendință este determinată de o combinație de factori, inclusiv de o mai mare conștientizare a beneficiilor îngrijirii pielii și de schimbarea normelor sociale care îi încurajează pe bărbați să aibă grijă de aspectul lor”.

În China, „o piață în care tineri celebri privesc publicul de pe panouri publicitare cu o piele luminoasă”, piața produselor de îngrijire a pielii pentru bărbați este, de asemenea, în plină expansiune, a raportat Tiffany Ap pentru Business of Fashion, analiștii de piață Foresight Industry Research prognozând o valoare de peste 2,9 miliarde de dolari până în 2026, în creștere de la 1,7 miliarde de dolari în 2020. 

„La baza acestei creșteri se află o tendință puternică de creștere pentru sport și exerciții fizice”, a scris Ap. „În timpul blocajelor Covid-19 de anul trecut, îngrijirea pielii a devenit mai mult un punct de interes atât pentru bărbați, cât și pentru femei, iar de la ridicarea restricțiilor, a existat o dorință puternică de a se pune în formă și de a se răsfăța cu autoîngrijirea. Ca urmare, multe mărci educă consumatorii să facă rutine de îngrijire a pielii înainte sau după sport, concentrându-se pe produse de curățare, produse anti-acnee sau produse care au SPF”.

Influența rețelelor de socializare

Cât despre influența rețelelor de socializare, TikTok este cel care a condus revoluția. Aplicația promovează nenumărate videoclipuri despre îngrijire personală dedicate bărbaților. 

Potrivit publicației din domeniu Cosmetics Business, s-a înregistrat o creștere de 389% de la an la an a numărului de vizualizări de videoclipuri TikTok bazate pe termenii de căutare pentru îngrijirea pielii bărbaților, cum ar fi #menskincare (462 de milioane) și #mensskincareroutine (28 de milioane), în timp ce hashtag-ul #mensgrooming a primit 1,9 miliarde de vizualizări. Pe Instagram, acest din urmă hashtag a fost folosit în aproximativ 3,2 milioane de postări. 

„Influența social media asupra standardelor de frumusețe a avut un impact semnificativ asupra abordării bărbaților în ceea ce privește tratamentele cosmetice și îngrijirea pielii”, a declarat dermatologul Dr. David Jack. „Odată cu ascensiunea Instagram și TikTok, unde aspectul fizic este puternic accentuat, am constatat că bărbații mai tineri au devenit mai conștienți de aspectul lor și caută din ce în ce mai mult proceduri cosmetice pentru a îmbunătăți anumite trăsături”.

„O tendință notabilă care a câștigat popularitate este utilizarea Botoxului și a substanțelor de umplere, în special în zona maxilarului. În ultimii ani, am văzut că proporția bărbaților care se programează pentru tratamente la clinica mea a crescut semnificativ. Într-adevăr, ultimul nostru sondaj a arătat că bărbații reprezintă 32% din grupul nostru de pacienți”, a mai declarat dermatologul. 

Societatea Americană a Chirurgilor Plasticieni a raportat că, în ultimii 20 de ani, s-a înregistrat un salt de 99% în ceea ce privește bărbații care beneficiază de injectabile, care sunt definite de Clinica de Chirurgie Plastică drept „tratamente nechirurgicale, minim invazive, care vă pot îmbunătăți aspectul într-un mod foarte subtil și natural”.

Cosmeticele pentru bărbați continuă, de asemenea, să crească în popularitate. Datele publicate de Ipsos în martie 2022 sugerează că „15% dintre bărbații heterosexuali cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani din SUA folosesc în prezent produse cosmetice și machiaj pentru bărbați; și încă 17% ar lua în considerare utilizarea acestora în viitor”. 

Magazin



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite