Eşti o victimă a modei? Care sunt simptomele unei „boli” răvăşitoare
0Dependenţa de branduri, tendinţe sau afilierea asupra unei singure etichete sunt doar câteva dintre semnele care anunţă un ataşament nelalocul lui, când vine vorba de haine şi propria imagine.
Când Sacha Baron Cohen a întrerupt în mod flagrant o prezentare de modă de la Milano, în 2008, audienţa n-a clipit. Îmbrăcat ca alter-ego-ul său, Brüno, şi-a făcut apariţia în, poate, una dintre cele mai absurde costumaţii, comedianul a realizat câteva mişcări bizare, în semn de batjocură. Abia după ce a fost escortat de pe podium, majoritatea spectatorilor şi-au dat seama că nu priveau spectacolul modei, ci doar o parodie a ei. Prea puţini au realizat la timp acest lucru, relatează publicaţia Details.
Dacă mai marii industriei au probleme în a deosebi ridicolul sau pamfletul de spectacolil adevărat, atunci cum ar putea simplele pasionate? Doar câteva alegeri vestimentare îndrăzneţe sunt de ajuns pentru a depăşi această linie fină între penibil şi stil.
„Infracţiunile extreme stilistice sunt mult mai greu de iertat la bărbaţi decât sunt la femei. Asta şi pentru că au mult mai puţine opţiuni, de aceea bărbaţii trebuie să ştie cum să evite catastrofele. Greşelile vestimentare nu vin din marile încercări de a imita personaje sau personalităţi, ci din paşi mici: ochelari albi de soare, geantă sau eşarfă purtată înăuntru”, scrie details.com.
Un bărbat care se îmbracă bine este un bărbat care îşi cunoaşte limitele şi chiar dacă le mai testează ocazional, nu încearcă niciodată să demonstreze ceva ce nu poate susţine.
„Pentru fiecare bărbat care reuşeşte să arate bine cu o pălărie de cowboy şi pantaloni de piele, există sute care arată ca nişte clovni îmbrăcaţi aşa. Hainele se pot schimba, dar trebuie să corespundă personalităţii tale. Ştii că ai în faţă o victimă a modei când observi un bărbat care poartă blugii skinny şi traineri înalţi, cu o baretă metalică, înainte să observi bărbatul în sine”, explică publicaţia de modă.
Tom Ford spunea că o victimă a modei este literalmente o slugă a modei. „Hainele îl poartă pe el, în loc să fie invers”, spunea acesta. Dean Caten de la Dsquared continuă ideea şi aseamănă victimele modei cu dependenţii de droguri în căutare de o doză.
„Există şi grade ale stadiului în care ajung victimele. Cel mai puţin ofensiv este stadiul «Prostituata brandului», caracterizat de bărbaţii care se raportează la numărul brandurilor pe care le poartă. Următoarea categorie, «Manechinul care mimează», se îmbracă din cap până în picioare în acelaşi brand. Mai rău este «Actorul de caractere», a cărui garderobă este bazată pe diverse teme. La final rămâne «Abonatul revistei VMAN», devotatul modei care este mereu în tendinţă”, potrivit publicaţiei.
„Victima modei trebuie să aibă şi să poarte totul deodată. Şi nu are sens”, spune Dan Caten, cealaltă jumătate a brandului Dsquared.
În ultima parte a deceniului, casele de modă au început să trateze bărbaţii precum femeile. Le-au construit propriile buticuri, i-au încurajat să se „joace cu lungimile, imprimeurile şi bijuteriile”. Dar toate opţiunile vin cu o probabilitate şi mai mare pentru eşec.
Mai sunt şi cei care nu cred că există greşeli la nivel vestimentar. „Dacă iubeşti ceea ce porţi şi te bucuri, este tot ce contează”, spune Simon Doonan, directorul de creaţie Barneys, New York.
„Din păcate, această teorie nu se aplică în toate cazurile. Simţul modei poate fi subiectiv, dar până la un punct. Îmbrăţişarea tuturor mofturilor de sezon este primul pas al unei călătorii care se va încheia cu cele mai ridicole ţinute”, scrie details.com.
Bărbaţii care aderă şi rămân fideli stilului clasic, atemporal, nu vor greşi niciodată la modul acesta. „Lasă o singură piesă să vorbească, iar celelalte să rămână în tăcere”, sfătuieşte Dan Caten.
Citeşte şi: