„Der Tagesspiegel”, despre Irina Schrotter: „Luptă ca o leoaică pentru viitorul României”

0
0
Irina Schrotter a participat de mai multe ori la Săptămâna Modei de la Berlin FOTO Adevărul
Irina Schrotter a participat de mai multe ori la Săptămâna Modei de la Berlin FOTO Adevărul

În ţara ei natală, Irina Schrotter are 3 firme de producţie vestimentară şi este un star. Ea îşi prezintă colecţia la Săptămâna Modei de la Berlin. Oraşul este inspiraţia pentru noua ei colecţie şi joacă un rol foarte important pe scena modei din ţara ei.

Şi-a amânat interviul cu revista de câteva ori din cauză că era foarte răcită, notează „Der Tagesspiegel” în ediţia online.

Ea îşi prezintă colecţia pentru a cincea oară la Săptămâna Modei de la Berlin şi are multe de spus despre scena românească a modei. Are 47 de ani şi este cel mai de succes designer din România. În 1990, şi-a creat propriul ei linie vestimentară, iar un an mai târziu şi-a deschis primul magazin în Iaşi. În 1995, a inaugurat un al doilea magazin în Bucureşti, iar în 1999 a organizat Săptămâna Modei de la Bucureşti.

Deţine 3 firme de producţie cu 1.000 de angajaţi, în care creează haine pentru branduri internaţionale, are constant prezentări ale colecţiilor ei la Paris, a deschis în 2009 un magazin în Lugano şi încă unul la New York în 2012. Are clienţi din 40 de ţări. Ce face ea la Berlin?

„Oraşul dă label-ului meu putere”, spune Irina Schrotter. Atunci când vii dintr-o ţară în care salariile sunt atât de mici, este foarte uşor să ţi se pună o anumită etichetă. „Made in Romania“ – ce înseamnă asta? În urechile multora sună ca îmbrăcăminte din poliester, ieftină şi proastă. “Germania, pe de altă parte, este simbolul produselor de calitate. Atunci când prezinţi la Berlin, este ca un certificat de calitate.”

Irina Schrotter spune despre România că are multe avantaje şi că românii sunt un popor foarte creativ. Branşa muzicală devine din ce în ce mai cunoscută, creatorii români de film au descoperit deja secretul filmelor bune şi avem o grămadă de şcoli de modă. „Singura noastră problemă este că nu ştim să ne promovăm punctele forte”, consideră creatoarea de modă.

Şi cum să facem asta? În România, lumea este obişnuită doar cu presa negativă. Atunci când Irina şi-a prezentat pentru prima dată colecţia la Berlin şi a primit numai laude din partea criticilor, a fost întrebată :„Şi scandalurile unde sunt?”. A-i vorbi de rău pe ceilalţi ca să căştigi tu mai multă influenţă este la ordinea zilei în România. „Intrarea în UE a fost, pentru ţara mea, cel mai bun lucru care i s-a întâmplat vreodată”, spune Schrotter. Trebuie doar să respectăm regulile, doar aşa, crede ea, se va ajunge la democraţie.

Irina Schrotter luptă ca o leoaică pentru viitorul României. În 2008, a candidat pentru postul de primar, dar nu a câştigat pentru că femeile nu sunt văzute bine în poziţii de conducere în România. Dar ea încearcă să vorbească prin modă despre imensul potenţial al tinerilor din România. Ea a organizat la Berlin, acum doi ani, pentru prima dată „Romanian Fashion Night“.

„Berlin-ul este mai deschis noului decât celelalte metropole şi acceptă şi designeri mai tineri, necunoscuţi. De unde vin sau de cine au fost recomandaţi nu contează aici. Ceea ce contează este cât de buni sunt”, crede Schrotter.

„Romanian Fashion Night“ a fost finanţat pe jumătate de statul român, aminteşte publicaţia.

Articol semnat de Cristiana Toader

Magazin


Ultimele știri
Cele mai citite