Celebra Hello Kitty are un profit de cinci miliarde de dolari pe an

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Desenul realizat acum aproape 40 de ani are şi astăzi un succes nebun în toată lumea
Desenul realizat acum aproape 40 de ani are şi astăzi un succes nebun în toată lumea

Celebra pisică roz, imprimată astăzi pe aproape orice obiect din viaţa cotidiană, este o adevărată afacere de succes, pornită de la un simplu desen, în 1974.

Hello Kitty este un personaj imaginat de designerul Yuko Shimizu, creat de compania japoneza Sanrio. A apărut pentru prima oară în 1974 şi a fost imprimat pe o geantă din vinil. Doi ani mai târziu, personajul a devenit cunoscut şi în SUA, dar abia în 2010 a atins apogeul popularităţii, transformându-se într-un produs de marketing care aduce profit de cinci miliarde de dolari anual companiei japoneze.

Adresat iniţial copiilor şi adolescenţilor, Hello Kitty a „atins” toate categoriile de consumatori, personajul fiind imprimat pe o varietate de produse, de la rechizite la obiecte de lux.

Hello Kitty se referă, de fapt, la o întreaga familie de pisicuţe înrudite intre ele, personajul principal purtând numele de Kitty White sau Kitty Chan. Yuko Shimizu i-a atribuit şi o personalitate celebrei pisicuţe albe. Conform descrierii ei, Hello Kitty a fost nascută în suburbiile Londrei,  cântăreşte cât trei mere, este o fetiţă cu inima mare, adoră să facă prăjituri, iar materiile preferate la şcoală sunt muzica şi artele plastice.

bascheti hello kitty

Numele Kitty a fost inspirat din cartea „Through The Looking Glass”, de Lewis Carrol, iar sintagma „Hello” reflectă ideea de comunicare socială, cu toate că personajul nu are o gură desenată. „Hello Kitty vorbeşte prin sufletul ei şi foloseşte un limbaj universal”, spune Yuko Shimizu.

Mania Hello Kitty a cuprins şi magazinul Sport/Couture, din Băneasa Shopping City. Tenişii unisex de la Vans există în varianta de gheată sau espadrilă, imprimată cu celebrul personaj al companiei Sanrio. Celebrul Pop Phone, de la Moshi Moshi, folosit de vedete din întreaga lume, precum Lenny Krevitz, Orlando Bloom, Sarah Jessica Parker sau Janet Jackson, a fost reinterpretat într-o variantă copilărească. Acum are urechi şi o fundă şi este disponibil în variante de alb, roz şi negru.

pop phone
Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite