Ce semnifică de fapt pantoful de sticlă al Cenușăresei. Ironia la adresa regalității VIDEO
0Genevieve Warwick, profesor de istoria artei la Universitatea din Edinburgh, spune că pantoful purtat de personajul principal al poveștii Cenușăreasa este o ironie la adresa regelui Louis al XIV-lea, potrivit The Guardian.
Mai exact, celebra încălțăminte cu care la fel de celebrul personaj Cenușăreasa a fugit de la bal, la miezul nopții, înainte ca vraja să se destrame, ironizează obsesiei regelui Louis al XIV-lea pentru sticla ornamentală și stilurile aristocratice nepractice.
O spune un profesor universitar care a urmărit originile sale din secolul al XVII-lea și a descoperit o legătură cu crearea Sălii Oglinzilor de la Palatul Versailles și cu moda și extravaganțele nepractice ale aristocraților francezi.
„Papucul de sticlă este o glumă ingenioasă. Nimeni nu putea de fapt să meargă, darămite să danseze, în pantofi din sticlă”, a precizat Genevieve Warwick, profesor de istoria artei la Universitatea din Edinburgh care a explicat, pentru Observer, că pantoful de sticlă e o referință ironică la dragostea lui Ludovic al XIV-lea pentru moda franceză adesea quijotiană.

Warwick spune că atunci când Charles Perrault a scris versiunea definitorie a basmului în 1697 și a transformat cu ajutorul pantofilor de sticlă o fată umilă care mătură cenușă într-o femeie de care se îndrăgostește un prinț, cititorii săi contemporani ar fi înțeles că se referea la dragostea ostentativă a lui Ludovic al XIV-lea pentru sticlă și la magnificul său Salon al Oglinzilor.
Perrault făcea legătura între soarta Cenușăresei, care ajungea la o căsătorie regală și soarta industriei franceze de fabricare a sticlei. „El a transformat-o într-un fel de emblemă națională a modului în care Franța va deveni prosperă, fabricând noi înșine aceste produse de lux”, explică Warwick, potrivit The Guardian.