Karl Lagerfeld, designerul cu trei personalităţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Director de creaţie pentru Chanel şi Fendi, două dintre cele mai mari case de modă din lume, Karl Lagerfeld şi-a „resuscitat“ de curând brandul care-i poartă numele.

Pentru germanul Karl Otto Lagerfeld, munca de creaţie uneori chiar pentru mai mult de trei case de modă deodată nu este nici pe departe suprasolicitantă. „Te rog, nu scrie că muncesc din greu", îi cerea el unei jurnaliste de la publicaţia britanică „The Independent" într-un interviu acordat anul trecut. „Nimeni nu e forţat să facă munca asta şi cine consideră că face prea mult ar trebui să se orienteze către altceva", completa el.

„Fendi nu arată niciodată precum Chanel"

Nimeni nu ştie, de fapt, cât de mult munceşte Lagerfeld, la fel cum nu se ştie exact ce vârstă are (se vehiculează ca an al naşterii atât 1933, cât şi 1938, dar el a infirmat ambele date într-o emisiune televizată) şi nici cum reuşeşte să creeze colecţii atât de diferite pentru Chanel, Fendi şi pentru propriul brand.

Ultima dilemă o împărtăşeşte însuşi Lagerfeld. „Fendi nu arată niciodată precum Chanel, iar Chanel nu se aseamănă deloc cu Karl Lagerfeld. Nu ştiu cum fac să nu-mi amestec creaţiile. În trecut credeam că nu am deloc personalitate, dar se pare că, de fapt, am trei", declară cu umor designerul.  Cu o imagine emblematică, o creativitate atât de fecundă şi o personalitate atât de puternică, Lagerfeld este un brand în sine.

Creaţii rock chic în oglindă

De aproximativ 30 de ani, Karl Lagerfeld creează colecţiile feminine caracteristice casei Chanel şi, de mai bine de 45 de ani, contribuie la ascensiunea mărcii italiene de lux Fendi, lucrând în special cu blană şi cu piele. Iar acum îşi direcţionează talentul şi către colecţiile sale aproape „în oglindă", aparţinând brandului care îi poartă numele şi care a fost revigorat anul acesta.

Este vorba despre imaginea lui Karl Lagerfeld transpusă în piese vestimentare alb-negru, „ştampilate" cu litera K în care se evidenţiază profilul inconfundabil al designerului. De altfel, într-un comunicat de presă care anunţa relansarea brandului eponim, se promitea o linie vestimentară care să le permită clienţilor să experimenteze „lumea Karl Lagerfeld".

Logoul brandului Karl Lagerfeld este profilul inconfundabil al designerului    Foto: reuters



Tăieturi inspirate mai mult din moda masculină, tricouri cu desene care duc cu gândul chiar la felul cum se îmbracă designerul, dar şi gulere înalte detaşabile şi mănuşi din piele fără degete. Toate acestea alcătuiesc stilul rock chic care defineşte ambele colecţii ale lui Lagerfeld.

Este la curent cu noile tehnologii

Lagerfeld are câte un iPad în fiecare cameră, ba, mai mult, până şi pisica lui, micuţa Choupette, are propriul iPad cu care să se joace. În ciuda vârstei înaintate, designerul german nu este străin de progresele tehnologice ale lumii moderne. Foloseşte iPadul pentru a desena, iar la începutul acestui an a lansat o linie vestimentară exclusiv online.

Colecţia „Karl" este alcătuită din aproximativ 100 de piese vestimentare care, până în luna iulie, au putut fi achiziţionate doar de pe site-ul www.karl.com. Niciunul dintre obiectele vestimentare din această colecţie nu are un preţ mai mare de 300 de euro.

Pentru clientela masculină mai înstărită, Lagerfeld a creat linia premium „Karl Lagerfeld Paris", cu preţuri care încep de la 300 de euro şi urcă până la 1.500 de euro, potrivit AFP. Aceasta a fost prezentată la finalul lunii trecute cu ocazia deschiderii unui magazin temporar Karl Lagerfeld (pop-up store) în cadrul bine-cunoscutului Selfridges, din Londra. Urmează o linie cu acelaşi nume şi pentru femei, spune designerul.

1984 este anul în care Karl Lagerfeld şi-a deschis propria casă de modă. A vândut-o în 1992 şi apoi a cumpărat-o înapoi în 1997.

"Oamenii ne cumpără rochiile ca să fie fericiţi, nu ca să audă cât de mult a suferit cineva pentru o bucată de tafta. Eu sunt o persoană cu picioarele pe pământ şi este meseria mea să fac pământul mai plăcut.''

"Brandul Karl Lagerfeld mă reflectă pe mine ca persoană, pe când Chanel şi Fendi sunt doar interpretări ale unui stil.''

"Uneori, şi eu sunt uimit de câte se pot face cu capul meu. Firma m-a întrebat dacă poate să-l folosească pentru promovare. Eu personal sunt prea modest, ca să zic aşa, pentru a face asta.''
'
"Eu militez pentru ziua de 48 de ore, dar asta este o problemă mai ales în Franţa, unde săptămâna are doar 35 de ore. Eu am parte doar de 35 de ore de odihnă. Dar nu sunt obosit, aşa că nu mă plâng. Am jobul care-mi place şi circumstanţe favorabile. Ce altceva mi-aş mai putea dori?!...''

"Choupette (n.r. - pisica siameză a lui Lagerfeld) călătoreşte cu mine peste tot, în cabina pilotului, fiindcă îi place să se uite la cer.''

"Sunt un om de modă şi moda nu este doar despre haine... Este despre tot felul de schimbări.''

Cum inaugurarea magazinului din Londra a avut loc în ajunul deschiderii Jocurilor Olimpice, Lagerfeld a lansat cu aceeaşi ocazie şi o linie dedicată acestui eveniment, intitulată „Team Karl" (echipa Karl). Cuprinde tricouri care au desenată o medalie de aur, de argint sau de bronz, gulere înalte, precum şi emblematicele piese din piele - pantaloni şi jachete - „pătate" cu vopsea aurie.

Logoul brandului Karl Lagerfeld este profilul inconfundabil al designerului   p Foto: reuters
Stil de viață

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite