De ce nu este bine să bei cafea dimineaţa şi ce alimente nu sunt recomandate în anumite momente ale zilei

0
0

O ceaşcă de cafea imediat după trezire este cel mai natural obicei posibil. Însă, cercetătorii spun că nu este şi cel mai inspirat. Consumată în prima oră după trezire, aceasta perturbă ritmurile biologice naturale ale organismului.

În prezent, persoanele adulte consumă cu aproximativ 20% mai multe calorii decât predecesorii lor, potrivit cercetărilor. Deşi oamenii devin mai conştienţi de dieta lor, respectarea regulilor alimentare pare a nu fi cea mai uşoară sarcină. Dincolo de alegerea şi combinarea alimentelor, timpul la care acestea sunt cosumate este extrem de important atunci când vine vorba de digestie şi modul în care organismul uman funcţionează, scrie brightside.me.

Cum să alegi momentul potrivit pentru a obţine maximul de beneficii nutriţionale din alimentele preferate:

Banane

Deşi bananele pot părea o opţiune bună pentru micul dejun, consumate pe stomacul gol acestea pot scădea nivelul de energie. La început, probabil veţi simţi o creştere a energiei graţie conţinutului ridicat de zahăr, dar după câteva ore veţi experimenta oboseala şi senzaţia de foame. Dacă nu vreţi să renunţaţi la banana de la micul dejun, combinaţi-o cu alte alimente, de preferinţă cele care conţin grăsimi sănătoase, cum ar fi untul de arahide.

Cafea

Pentru mulţi, o ceaşcă de cafea imediat după trezire este cel mai natural obicei posibil. Însă, cercetătorii spun că nu este şi cel mai inspirat. În prima oră după trezire corpul produce cortizol, fiind esenţial să nu perturbăm acest proces şi ritmurile biologice naturale ale organismului. Aşteptaţi ora 12.00, iar apoi puteţi consuma liniştiţi băutura preferată.

Lapte

Unele persoane s-au obişnuit să-şi înceapă ziua cu un pahar cu lapte, acest obicei amintindu-le de copilărie, dar acest obicei nu funcţionează bine pentru organismul adulţilor, laptele fiind greu de digerat. Cel mai bun moment pentru a-l consuma este seara, acesta ajutând la relaxarea corpului şi la un somn mai liniştit.

Brânzeturi

Alegerea brânzeturilor pentru masa de seară poate fi o opţiune tentantă, însă specialiştii avertizează să staţi departe de aceste produse. Brânza bogată în grăsimi este dificil de digerat, ceea ce înseamnă că poate provoca discomfort, perturbând somnul. Pe de altă parte, câteva cuburi de brânză la micul dejun vor furniza calciul de care organismul are nevoie.

Fasole

Fasolea este bogată în fibre, dar consumată seara poate provoca balonare, scăzând calitatea somnului. Consumată la masa de prânz, fasolea va oferi rapid senzaţia de saţietate şi va furniza nutrienţii necesari organismulu.

Mere

Merele sunt bogate în fibre şi conţin acizi naturali care îmbunătăţesc digestia şi funcţia colonului. Însă, dacă sunt consumate seara, acidul din ele poate provoca discomfort la nivelul stomacului. Consumul de mere în timpul nopţii poate duce şi la formarea excesivă de gaze. Cel mai bun moment pentru consumul de mere este dimineaţa.

Mai multe - Stil de viață

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite