Cel mai eficient meeting se ţine în team building

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După o perioadă de criză, activităţile de „sudare“ a relaţiilor dintre angajaţi revin în atenţia companiilor, dovedindu-se utile mai ales în caz de reorganizare.

Frecvenţa team building-urilor a înregistrat o scădere ca urmare a crizei economice, începând cu anul 2009, spun specialiştii. De curând, companiile din ţara noastră au început să reinvestească în sesiuni de team building. „Încă nu s-a ajuns la nivelul lui 2008, dar tendinţa este de creştere“, precizează Florin Rădulescu, partener al unei companii de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării şi formării profesionale. Acesta adaugă că, faţă de anul trecut, firma lui a organizat un număr dublu de team building-uri.
„Dacă în trecut, firmele alocau team building-urilor zeci de mii de euro, în prezent, bugetele se rezumă la mii de euro. Aceste evenimente sunt considerate activităţi secundare, iar costurile lor sunt primele reduse în caz de probleme financiare“, explică, la rândul său, consilierul în carieră Eduard Ezeanu. Specialiştii sunt de părere că lipsa acestora, mai ales în companiile unde angajaţii au fost obişnuiţi cu «ieşirile» alături de colegi, creează frustrări, salariaţii simţind că nu mai sunt apreciaţi. „Aceşti angajaţi vor considera că este vorba despre nepăsare din partea angajatorului“, spune Eduard Ezeanu. 

Accentul pe comunicare

Specialiştii afirmă că, în această perioadă, mai mult ca oricând, ar fi indicat ca activităţile de team building să facă parte din strategia generală a companiilor, deoarece, într-un mediu în continuă schimbare, comunicarea unui mesaj clar care să ajungă la toţi angajaţii rapid şi în acelaşi mod reprezintă o prioritate. „Acum se pune mai mult accent pe cunoaştere, informaţii noi, învăţare, faţă de anul de 2009, când toată lumea juca paintball sau picta. Datorită faptului că aceste activităţi transmit un mesaj pozitiv angajaţilor, ele sunt cu atât mai importante pentru firmele care trec printr-un proces de reorganizare“, spune psihologul Irma Kirschner din Craiova.
Psihologii sunt de părere că, indiferent de etapa prin care trece o firmă sau de profilul său (firmele la care comunicarea dintre angajaţi este esenţială, cât şi companiile cu departamente unde personalul interacţionează mai puţin), team building-urile sunt binevenite. „Pentru corporaţii, mesajul transmis este unul de încredere, de susţinere şi de motivare. În acelaşi timp, se exersează creativitatea, abilităţile de comunicare eficientă şi asertivă, se încurajează colaborarea, spiritul de echipă, dar şi de competiţie, se întăreşte sentimentul de apartenenţă la grup şi, nu în ultimul rând, participanţii se simt bine împreună“, spune psihologul Irma Kirschner. Toate acestea duc într-un final la creşterea productivităţii. „Team building-urile reprezintă o joacă folosită ca experienţă de învăţare. Cele bine organizate reprezintă metoda prin care li se transmite angajaţilor obiective şi principii, ce pot fi fi folosite ulterior de aceştia. Team building-urile bine făcute cresc coeziunea echipei, performanţele şi productivitatea“, spune Eduard Ezeanu. Consilierul în carieră insistă asupra team building-urilor organizate, care au obiective bine definite, spre deosebire de cele „clasice“, care vizează doar distracţia şi relaxarea angajaţilor.

Să ne cunoaştem la un pahar

 „Am fost de curând pentru prima oară într-un team building. Deşi mă aşteptam să fim puşi în ipostaze stânjenitoare, s-a dovedit o întâlnire plăcută. Mi-au plăcut majoritatea jocurilor şi am luat parte la toate evenimentele, încercând să câştig fiecare probă. A fost un eveniment reuşit, în care s-a pus accent pe lucrurile cele mai importante din cadrul oricărei echipe (comunicare, încredere, spirit de echipă) şi care ne-a ajutat să ne cunoaştem mai bine, mai ales că am făcut mereu schimb de parteneri“, povesteşte Claudia Ghica (28 de ani).
„Acum o lună firma a organizat un team building la Braşov. Mi-a prins tare bine, căci, vara aceasta am avut multe cheltuieli şi nu mi-am permis să ies  din oraş. În cele două zile petrecute la Braşov, am avut parte de aer curat, mâncare bună şi băutură la discreţie. Am descoperit că am multe lucruri în comun cu colege cu care de abia mă salutam“, spune şi Mihai Anghel (30 de ani) din Bucureşti.
Ideal: două ieşiri pe an
Pentru a consolida o echipă, specialiştii recomandă o frecvenţă de minim două proiecte pe an. „Se recomandă o sesiune în care să fie abordate activităţi care vizează obiectivele pentru care a fost iniţiat evenimentul (viziunea comună, managementul conflictelor, leadership, lucru în echipă, comunicare interdepartamentală), iar la un interval de câteva luni, a doua sesiune. În cadrul acesteia este indicat să se reitereze mesajul primeia şi să măsoare progresul faţă de starea iniţială“, precizează Florin Rădulescu. „În plus, acest demers trebuie dublat de mesaje coerente şi constante de la conducătorii organizaţiei prin canalele de comunicare internă. Numai în acest context se pot înregistra progrese evidente în perioade rezonabile de timp (minimum de ordinul lunilor)“, conchide specialistul.  

De la paintball la jocuri de cameră

Jocurile de echipă sau exerciţiile individuale, în care se urmăreşte atât evoluţia fiecărei persoane în parte, cât şi evoluţia întregului grup, se organizează în aer liber (de la paintball până la căţărare, tiroliană, orientare sau offroad) sau în interior (de regulă într-o sală de conferinţe în care participanţii sunt rugaţi să reacţioneze la situaţii imaginare). 

100 de euro de angajat este suma medie investită de companii în activităţi de team building.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite