Cât cheltuie românii pe vacanțele exotice și ce destinații preferă

0
Publicat:

Sezonul estival 2025 vine cu tendințe noi în preferințele turiștilor, o bună parte dintre români dorindu-și vacanțe mai lungi, bugete mai mari și destinații exotice care de multe ori le oferă experiențe noi, potrivit unui studiu de piață.

De multe ori destinațiile exotice oferă experiențe noi. Foto arhivă
De multe ori destinațiile exotice oferă experiențe noi. Foto arhivă

Potrivit acestuia, românii alocă în medie cu 5-10% mai mult pentru vacanțele din 2025, punând pe primul loc confortul, siguranța și experiențele memorabile.

Spre exemplu, un cuplu cheltuie, în medie, între 4.500 și 5.000 euro pentru un sejur complet – avion, cazare și transferuri, în jur de 2.250 – 2.500 euro/persoană, în timp ce familiile cu un copil își calibrează bugetul puțin diferit: se orientează către pachete care nu depășesc 5.500 euro, dar aleg destinații în care cei mici sunt răsfățați și beneficiază de facilități dedicate.

Timpul petrecut în vacanță devine parte din investiția în stare de bine, nu doar un interval pentru relaxare rapidă. Studiul arată că trei din patru turiști aleg sejururi de 8-10 zile, semn că vor mai mult decât un city break cu bagaj de mână.

Pe de altă parte, arată sondajul, 20% dintre români își oferă un răsfăț mai lung și preferă sejururile de peste 10 zile, în timp ce doar 5% optează pentru escapade mai scurte de o săptămână.

50% dintre turiștii care călătoresc anul acesta sunt clienți noi, iar 27% dintre rezervări sunt realizate online, prin platformele dedicate: circuiterra.net, sejurexotic.ro și sejureuropa.ro. Aceste date arată nu doar o creștere a notorietății brandului, dar și o încredere sporită în platformele digitale consolidate de o oferta variată de destinații” a declarat Sorin Stoica, CEO Eturia

Foarte mulți turiști își doresc destinații noi

Studiul arată că 95% dintre clienți aleg să exploreze o destinație nouă vara aceasta, semn că dorința de aventură și descoperire e mai puternică decât atașamentul față de locurile deja cunoscute, în timp ce doar 5% revin în aceeași locație, iar aceștia sunt în general turiști care au descoperit un loc ce a bifat toate așteptările: relaxare, calitate, siguranță și experiențe memorabile.

Românii nu mai vor în 2025 doar să vadă lumea, ci să o „guste”, devenind tot mai curioși și îndrăzneți când vine vorba de gastronomie. Mulți spun că vacanța nu e completă fără un platou local savurat acolo unde mănâncă localnicii.

Astfel, 67% aleg cazări cu mic dejun inclus – ca să fie liberi la prânz și cină să exploreze restaurantele locale, piețele și street food-ul, în timp ce unul din trei turiști preferă varianta de demipensiune (mic dejun +cină) – mai ales în destinațiile exotice, unde cina la hotel înseamnă confort, siguranță și priveliști de poveste.

Vara nu înseamnă doar plajă în Europa – pentru mulți români, vacanța ideală se află la mii de kilometri distanță. Astfel, în topul preferințelor se află China, Seychelles, Malaezia,  Mauritius, Zanzibar dar și Indonezia, ân timp ce 28% dintre români rămân aproape de casă, alegând orașe sau insule cu farmec aparte, cum ar fi Madeira – insulă exotică în inima Atlanticului, Franța, Islanda,Irlanda și Spania.

Madeira continuă să urce în clasamente și cucerește din ce în ce mai multe familii, cupluri și exploratori urbani.

Unele locuri nu sunt doar frumoase, ci au devenit pur și simplu destinații care atrag tot mai mulți turiști români. Comparativ cu vara trecută, cele mai spectaculoase creșteri în preferințele românilor le înregistrează:

China – cultura, obiectivele turistice care îți taie răsuflarea și mâncarea fabuloasă i-au convins pe tot mai mulți români să spună ”ni hao!” vara aceasta.

Madeira – insula portugheză e regina sejururilor europene în 2025. Terenul ”accidentat”, natura sălbatică și vibe-ul de Caraibe pe teritoriul UE o propulsează tot mai sus

Mauritius – e pentru cei care vor liniște, lux și lagune albastre. Românii descoperă această perlă din Oceanul Indian și revin cu povești greu de egalat.

„Observăm o schimbare profundă în felul în care românii își aleg vacanțele. Discutăm despre o generație de turiști tot mai informată, care vrea să exploreze, nu doar să se odihnească. Rețelele sociale joacă un rol important în alegerea planului pentru amintiri memorabile”, a adăugat Stoica.

Călătorii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite