Noul Peugeot 508

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peugeot se reinventează, se repoziţionează pe piaţă. După ce am asistat la un asalt al SUV-urilor ce poartă leul pe grilă, acum avem noul 508 pe care francezii îl numesc ”a five door fastback coupe-saloon”.

Cu alte cuvinte, nu contează ce vrei, noul 508 le oferă pe toate într-o singură caroserie. Este adevărat că începe să devină inutilă clasica împărţire pe segmente a automobilelor. Un model care tot în segmentul D va juca, cu un principal rival identificat de francezi în Audi A5 Sportback, noul 508 este o propunere mai compactă decât modelul pe care-l înlocuieşte. Are o lungime de 4,75 metri,mai scurt cu 8 cm decât actualul model, ampatamentul s-a redus şi el cu 2,4 cm, având acum 2,79 metri, înălţimea este mai mică şi ea cu 6 cm, noul 508 având doar 1,40 metri. Modelul are la bază platforma EMP2, şi va putea fi echipat cu jante de la 16 la 19 inch.

Francezii îşi raportează întreaga maşină la Audi A5 Sportback, menţionând că spaţiul interior este similar sau mai bun decât la modelul german. Portbagajul oferă acum 487 litri, un plus de 12 litri şi un acces mult mai bun graţie hayonului.

Noua platformă a permis o reducere semnificativă a masei, la motorizări şi echipări similare, noua generaţie este mai uşoară cu 70 până la 154 kg.   

La interior regăsim tema i-Cockpit, într-o interpretare plăcută ochiului, cel puţin din punctul nostru de vedere.

Motorizări? Un agregat PureTech în două versiuni de putere – 180 sau 225 CP şicutoe automată cu 8 trepte. Pe listă sunt două propulsoare diesel, un 1.5 litri BlueHDi în versiune de 130 CP – singura motorizare ce poate fi comandată cu o cutie manuală cu 6 trepte, opţional o unitate automată cu 8 trepte.    Un propulor diesel de 2 litri în versiune de 160 sau 180 CP şi cutie automată cu 8 trepte. Va fi expus în premieră la salonul de la Geneva, vom reveni de acolo cu feedback.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite