Noile Alfa Romeo Giulia şi Stelvio Quadrifoglio disponibile pentru comenzi începând cu luna iunie
0Alfa Romeo sărbătoreşte anul aceste 110 ani de legendă, pe care îi marchează, ca întotdeauna, cu emoţie şi pasiune. Iar unul din modurile de a sărbători cei 110 ani de pasiune este introducerea unor versiuni revizuite ale versiunilor Giulia şi Stelvio Quadrifoglio.
Alfa Romeo introduce noile sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), dezvoltate alături de Bosch, pentru conducere autonomă de nivel 2. Funcţiile Autonomous Driving de nivel 2 utilizează sisteme electronice care monitorizează constant vehicului şi reacţiile şoferului.
Principalele tehnologii ADAS disponibile:
Lane Keeping Assist: detectează dacă vehiculul părăseşte banda sau dacă semnalizarea schimbării de direcţie nu a fost declanşată, anunţă şoferul prin impulsuri vizuale şi haptice, şi intervine activ pentru a plasa vehiculul înapoi pe bandă.
Active Blind Spot Assist: monitorizează unghiurile moarte şi raportează acustic şi vizual orice vehicul care se apropie, corectând direcţia pentru a evita o coliziune.
Active Cruise Control: reglează automat viteza maşinii pentru a menţine o distanţă sigură de vehiculele din faţă. În combinaţie cu sistemul de recunoaştere a semnelor de trafic, această tehnologie ajustează viteza la limita stabilită, pentru o conducere mai confortabilă.
Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control: acest sistem foloseşte camera de bord, recunoaşte semnele de trafic, le raportează pe afişaj şi avertizează şoferul cu privire la limita de viteză actuală. Prin urmare, sistemul sugerează ca şoferul să îşi reducă viteza la limita detectată. Dacă şoferul acceptă, setările Cruise Control sunt reglate automat.
Traffic Jam Assist şi Highway Assist: aceste funcţii completează Active Cruise Control, monitorizează poziţionarea laterală, menţinând maşina în mijlocul benzii în trafic intens (Traffic Jam Assistant) sau pe autostradă (Highway Assist), în timp ce ajustează viteza, conform limitelor de viteză.
Driver Attention Assist: monitorizează atenţia şoferului şi declanşează o alertă, dacă este necesar.
Un pas înainte în definirea identităţii sportive Alfa Romeo îl reprezintă “coloana sonoră”, care însoţeşte experienţa de conducere a unui Quadrifoglio. Aceasta este oferită de un sistem de evacuare Dual Mode cu patru ieşiri finale. Odată cu noile versiuni, clienţii pot opta pentru o nouă evacuare Akrapovič, un nou sistem dual mode din titan cu secţiuni din fibră de carbon, pentru un sunet mai puternic şi mai sofisticat.
La interior, noul design al consolei centrale are un impact tactil şi vizual deosebit şi oferă mai mult spaţiu de stocare. Volanul şi levierul schimbătorului de viteze din piele sunt de asemenea reînnoite, la fel ca şi centurile de siguranţă, disponibile acum opţional în roşu sau verde, precum şi versiunea clasică neagră. Va fi disponibilă o nouă opţiune de tapiţerie cu piele perforată, pentru scaunele sport cu reglaje electrice. Această nouă opţiune extinde posibilităţile de personalizare ale Giulia şi Stelvio Quadrifoglio, dotate standard cu scaune sport în piele şi Alcantara. În continuare clienţii pot opta şi pentru scaunele sport cu elemente de carbon de la Sparco.
Tehnologia de la bord include un sistem nou de infotainment cu ecran tactil central de 8,8 ", cu servicii conectate şi un nou design de interfaţă. Alte caracteristici noi de pe Quadrifoglio includ şi meniurile de performanţă: ecrane specifice pentru vizualizarea stării vehiculului în timp real, de la temperaturile principalelor componente mecanice, la livrarea de cuplu, presiunea turbo şi puterea folosită în timp real, precum şi cronometrele digitale pentru a măsura acceleraţia şi viteza maximă de performanţă.
Noile caracteristici exterioare ale Giulia şi Stelvio Quadrifoglio includ noi stopuri cu lentile întunecate şi un nou finisaj negru lucios pe grila din faţă şi pe siglele din spate. Stelvio oferă jante noi de 21 ", exclusiv pentru versiunea Quadrifoglio, inspirate din designul modelului Tonale.
O paletă nouă de culori a fost anunţată, odată cu lansarea noilor versiuni. Designerii Alfa Romeo au optat pentru o abordare care va genera noi emoţii, împărţind nuanţele pe clase. Astfel, cele patru categorii sunt: Competizione, care face apel la tradiţia sportivă a mărcii; Metal, întruchiparea dinamicii; Solid, pentru cei care caută stabilitate şi Oldtimer, o reinterpretare a culorilor din moştenirea legendară Alfa Romeo. Din categoria Oldtimer, Rosso 6C Villa d’Este, Ocra GT Junior şi superbul Verde Montreal îşi fac debutul pe noile modele Quadrifoglio.
Sportivitatea Alfa Romeo poate fi accentuată cu ajutorul liniei de accesorii Quadrifoglio by Mopar. Evacuarea dezvoltată alături de Akrapovič, elementele de carbon pentru scudetto, oglinzile laterale şi spoiler sunt tot atâtea modalităţi de personalizare pentru alfiştii care vor vrea să iasă în evidenţă.
Performanţele Giulia şi Stelvio Quadrifoglio sunt garantate de puternicul propulsor 2.9 V6 Bi-Turbo din aluminiu, capabil să dezvolte nu mai puţin de 510 CP şi un cuplu maxim de 600 Nm la 2.500 rpm. Livrarea puterii către roţi este responsabilitatea sistemului Alfa ™ Active Torque Vectoring, asistat pe Stelvio Quadrifoglio de sistemul inovativ Q4 cu tracţiune integrală. Transmisia automată ZF cu 8 trepte este calibrată pentru a optimiza fluiditatea şi confortul. Doar în modul RACE autovehiculele îşi exprimă potenţialul complet, cu schimbări de viteze în doar 150 de milisecunde. Fiecare Quadrifoglio este dotat cu o serie de sisteme concepute pentru a spori plăcerea de a conduce şi oferă şoferului cea mai autentică experienţă la volan. Acestea includ Suspensia activă Alfa, selectorul DNA Alfa Pro cu modul RACE şi difuzorul activ Alfa Active Aero de pe Giulia. Toate sistemele sunt coordonate şi adaptate în timp real de unitatea de control, asigurând constant condiţiile ideale pentru ca vehiculul şi cel de la volan să profite la maxim de performanţele excepţionale ale Giulia şi Stelvio Quadrifoglio.
În România, noile modele Quadrifoglio vor fi disponibile pentru comenzi începând cu luna iunie.