Hyundai a încheiat cu succes primul test cu un camion autonom
0Hyundai a încheiat cu succes primul test cu un camion autonom. Hyundai Xcient, care are o capacitate maximă de încărcare de 40 de tone, a parcurs aproximativ 40 de kilometri pe drumurile din Coreea de Sud, având ataşată o semiremorcă.
Autovehiculul a fost echipat cu un sistem de condus autonom de nivel 3 (conform standardului Society of Automotive Engineers), care permite controlul direcţiei, accelerarea şi decelerarea, diferite manevre în trafic, fără intervenţie umană. La bord a fost prezent şi un conducător auto, pentru a prelua controlul în caz de necesitate.
“Aceasta acţiune demonstrează că tehnologiile inovatoare pentru condusul autonom pot fi utilizate pentru a transforma sectorul transporturilor şi al logisticii”, a declarat Maik Ziegler, Ph.D., Director of Commercial Vehicle R&D Strategy Group la Hyundai Motor Company. “În această fază este nevoie de conducătorul auto, pentru a controla manual autovehiculul în diverse situaţii, dar cred că vom atinge curând nivelul 4 de automatizare.”
Obiectivul Hyundai este de a investi permanent în infrastructura şi de a continua testele, pentru dezvoltarea şi comercializarea acestei tehnologii într-un timp cât mai scurt. Pentru această demonstraţie, Ministerul Infrastructurii şi Transportului din Coreea de Sud (MOLIT) a emis, în premieră, o licenţă temporară de transport autonom pentru un camion de mare tonaj. Testarea a fost realizată pe un traseu de 40 de kilometri, pe drumul public (secţiunea de transport pe care Hyundai Glovis-companie de logistică parte a grupului Hyundai-Kia Automotive - transportă componentele din portul Incheon), care a fost parcurs într-o oră, fiind respectată cu stricteţe limita de viteză de 90 km/h impusă pe această rută.

Camionul cu semiremorcă, fără încărcătură, este dotat cu un sistem avansat de navigaţie autonomă, având în vedere că este de aproximativ 3,5 ori mai lung, de 1,4 ori mai laţ şi de 9,2 ori mai greu decât un sedan. Hyundai Xcient dispune de senzori similari cu cei utilizaţi pentru sedanurile autonome, dar şi de 10 senzori optimizaţi pentru camioanele de mare tonaj (inclusiv trei camere amplasate în faţă, lateral şi spate, două radare faţă şi spate şi unul pentru unghiul de bracaj al semiremorcii) care analizează în timp real schimbarea unghiului dintre camion şi semiremorcă, pentru stabilitate în viraje foarte strânse. Informaţiile acumulate de fiecare senzor se află în strânsă legătură cu harta HD şi sunt transmise către calculatorul de bord pentru localizare. În funcţie de situaţie, acesta controlează cu acurateţe viteza, direcţia şi frânarea. În plus, a fost implementat şi un nou sistem de control al direcţiei (MAHS: Motor Assist Hydraulic Steering), dezvoltat de către Hyundai Mobis. MAHS dispune de un mecanism precis care controlează unghiul de direcţie în funcţie de decizia luată de unitatea de comandă electronică, acest aspect minimizând efortul necesar pentru conducerea autovehiculului. Caracteristici precum sistemul de asistentă la coliziune frontala (FCA), pilotul automat inteligent (SCC) şi sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW) sunt disponibile opţional pentru Hyundai Xcient.
Hyundai se concentrează pe dezvoltarea tehnologiilor necesare deplasării vehiculelor în convoi, având planuri de comercializare a acestor sisteme începând din anul 2020.

Numărul pierderilor în urmă accidentelor în care sunt implicate camioanele creşte în fiecare an. Conform statisticilor oferite de Agenţia Naţionale de Poliţie din Coreea, camioanele sunt implicate în 10,8% dintre accidentele produse anual, rată mortalităţii fiind de 3,7 %, comparativ cu 1,9 % în cazul altor accidente. Şoferii de camion călătoresc frecvent pe distante lungi pe timpul nopţii, oboseală acestora fiind cauza numeroaselor accidente. Tehnologia de condus autonom implementată pe vehicule comerciale va contribui şi la reducerea acestora.
În 2017, Hyundai Ioniq a încheiat cu succes testele de condus autonom de nivelul 4, în timp ce, anul acesta, cu ocazia Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Pyeongchang, Nexo şi Genesis G80 au parcurs un traseu de 190 km tot la nivelul 4 de condus autonom.