FIA va înlocui clasa LMP1 cu o nouă clasă în care vor putea fi înscrise Hypercar-uri Hibrid
0Federaţia Internaţională de Automobilism a ales ediţia de anul acesta a cursei de anduranţă de la Le Mans pentru a prezenta planurile pentru clasa regină din Campionatul Mondial de Anduranţă.
Deşi WEC, Campionatul Mondial de Anduranţă, câştigă tot mai mulţi fani, există o mică fractură la nivelul imaginii. În ciuda unor bugete similare pentru clasa LMP1, acestor prototipuri le lipseşte povestea, sunt nişte maşinării reci, eficiente, dar nu au un corespondent în viaţa de zi cu zi. Şi nici aura monoposturilor de Formula 1 nu o au, încă.
Prin urmare, FIA, a decis să efectueze un mic facelift la clasa supremă. Noua clasă hypercar va înlocui actuala clasă LMP1 din 2020. În această clasă vor putea fi înscrise în competiţie hypercar-ruri, supercar-uri, gran turisme sau concept car-uri, dorinţa celor de la FIA fiind a ceea ca modelele să poată fi recunoscute mai uşor. Prin urmare, la nivel de design, modelele de competiţie trebuie să fie cât mai apropiate de cele de stradă.
Un detaliu important, care în mod cert va încuraja mulţi constructori să dezvolte modele pentru această clasă este acela că bugetul este limitat la un sfert din cât au cheltui echipele mari, Toyota sau Porsche, pentru clasa LMP1.
Modelele vor trebuie să fie hibride şi cu tracţiune integrală, iar pentru 2020, timpul pe turul de circuit ar trebui să fie în jurul a 3 minute şi 20 secunde, cu puţin peste ceea ce s-a înregistrat anul acesta.
Este un regulament rescris împreună cu producătorii, iar nume precum Ferrari şi McLaren promit a fi pe grilă în sezonul 2020/2021.
Ilustraţii: Marco van Overbeeke