Dacia Spring ar putea fi construită în Europa

0
Publicat:

Dacia ia în considerare mutarea producției Spring în Europa, deoarece avantajul costurilor de a construi în China și de a importa devine tot mai puțin evident după ce vehiculele care sunt fabricate în Asia nu mai beneficiază de subvenții pentru mașini electrice în multe țări europene, relatează motorisumotori.it

Dacia Spring a primit un facelift masiv Foto: Adevarul
Dacia Spring a primit un facelift masiv Foto: Adevarul

Concret, se zvonește că Grupul Renault ar intenționa să „repatrieze“ producția electricului ce poartă sigla Dacia la una dintre cele trei fabrici pe care le deține în nordul Franței, la Douai, Maubeuge și Ruitz, reunite sub Renault ElectriCity, polul industrial prin care brandul francez vrea să producă 400.000 de mașini electrice pe an.

Spring, în prezent a treia cel mai bine vândută mașină electrică din Europa după Tesla Model 3 și Y, a fost modernizată semnificativ pentru 2024 și va fi lansată inclusiv în Marea Britanie, cu volan pe dreapta, până la sfârșitul anului. Deși, inițial, va continua să fie construit în Hubei, China, de către Dongfeng Renault, compania ia în considerare posibilitatea de a fabrica mașinile la nivel local pentru piața europeană.

Probleme cu platforma tehnică

Xavier Martinet, director de vânzări și marketing la Dacia, a declarat pentru Autocar că, la momentul lansării din 2021, construirea Spring pentru piața europeană în China avea sens, deoarece ecosistemul necesar era acolo și reducea riscul de investiție. Cu toate acestea, el a ridicat întrebarea cât timp va rămâne valabil avantajul costurilor de producție scăzute din China. „Asamblarea în China a fost crucială pentru succesul de până acum al mașinii, dar trebuie să evaluăm dacă acest avantaj va continua în timp“, a spus el. „Piața se schimbă, cu noi reglementări și stimulente, așa că ecuația se schimbă și trebuie să ne adaptăm.“

De asemenea, Martinet a indicat evoluția industriei europene a bateriilor ca fiind un factor care ar putea favoriza producția locală a Spring și a menționat că o creștere a producției de vehicule electrice de către compania-mamă Renault în Europa ar putea duce la eficientizarea producției de care ar putea beneficia Dacia.

Cu toate acestea, Spring nu se bazează pe platforma tehnică CMF utilizată pentru vehiculele electrice europene ale Renault și este posibil să nu fie posibilă încadrarea lui în liniile de producție existente, mai susține publicația italiană. Oricum, deși Dacia are o fabrică la Pitești, nu au fost încă anunțate planuri de a produce mașini total electrice acolo.

În paralel, oficialul Renault a mai declarat că Dacia nu își va electrifica modelul Sandero până când această decizie nu va fi obligatorie sau piața o va cere. Xavier Martinet a explicat că utilizarea motoarelor cu ardere internă este crucială pentru menținerea accesibilității Sandero. El a precizat că cel puțin până când nu va exista o cerere semnificativă a clienților pentru vehicule electrice, compania nu intenționează să introducă variante hibride sau electrice pentru Sandero.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite