Dacia Spring - primele impresii după contactul cu noul model

0
Publicat:
Dacia Spring primește un facelift masiv Foto: Adevarul
Dacia Spring primește un facelift masiv Foto: Adevarul

Dacia se află în plin proces de revizuire a gamei de modele atât din punct de vedere estetic cât și al dotărilor. Astăzi vorbim despre Dacia Spring, un model redesenat atât la exterior cât și la interior. Ne-am întâlnit cu noua Dacia Spring acum aproape o săptămână într-un studio parizian. 

Spring este un model care a luat prin surprindere Dacia cu succesul avut. Spring, primul model Dacia complet electric, a făcut ca mobilitatea cu emisii zero să devină accesibilă unei baze largi de clienți, pe toate piețele sale de comercializare. Lansat în 2021, Spring a ocupat, pentru doi ani consecutiv, în 2022 și 2023, locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai vândute mașini electrice către clienții persoane fizice. În total, de la lansare, peste 140.000 de exemplare Dacia Spring au fost înmatriculate pe plan internațional. În plus, este unul din puținele modele testate de Green NCAP care a primit un calificativ de 99%.

Și pentru că nu este greșit să profiți de o idee bună, și să încerci să o exploatezi la maxim, astăzi vorbim despre un Spring Spec 2, dacă putem formula astfel.

A treia generație Dacia Duster este cea care a introdus nouă direcție estetică a mărcii, și firesc, Spring urmează această cale. 

Avem o Dacia Spring aproape complet redesenată, pavilionul este singura componentă a caroserie păstrată. În comunicatul de presă ne este spus că noul design inspiră robustețe, dar dimensiunile mă fac să alerg cu gândul la un pui de leu care își imaginează că rage.

„Adoptând noul univers vizual și grafic al mărcii, Spring își confirmă statutul de membru esențial al familiei Dacia. Modelul beneficiază de un design serios, care inspiră siguranță. Bazându-se pe succesul generației anterioare, noul Spring își afirmă personalitatea și spiritul său autentic". David Durand – Director de Design Dacia

După adoptarea noului logo, Spring adoptă noua semnătură luminoasă în formă de Y, similară celei mai noii generații Duster. Semnătura este prezentă atât la blocurile optice față, cu tehnologie LED, cât și la cele din spate. 

Avem o parte frontală complet redesenată, lucru valabil și pentru profilul față. Noul Spring a primit și faruri noi, unele mult mai compacte. Un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât și transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate. Portierele primesc în zonele inferioare protecții, iar tot ce este ornament cromat a fost eliminat de pe Spring pentru o protecție mai bună a mediului. 

Interior complet redesenat

Noul Spring bifează un salt de vreo 10-15 ani la interior. Avem o planșă de bord complet redesenată. Nu are sens să amintesc de cea veche pentru că pare ceva din altă perioadă istorică. 

Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelele de echipare, și de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare. Paleta de culori și materialele utilizate pentru interior au fost modernizate pentru a oferi o calitate superioară, dar cu o diversitate de opțiuni esențiale cu scopul de a controla costurile.

Semnătura emblematică în formă de Y se regăsește în forma aeratoarelor, (de culoare albă pe nivelele de echipare standard și de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme). Partea centrală a planșei de bord este colorată diferit, în funcție de nivelul de echipare: Alto Grey pe versiunea Essential, Brick Red pe Expression, Kaki Lichen pe Extreme.

La capitolul spații de depozitare, noul model se laudă cu un volum util de 32,7 litri distribuit preponderent în zona din față. Buzunarele din portiere față au un volum de 4,9 litri, pasagerul din față are un spațiu de depozitare combinat în zona planșei de bord care poate ajunge la aproape 14 litri. Avem zone mici de depozitare și la baza consolei centrale și pe tunelul median. Extrem de practic noul interior de la Dacia Spring. 

Am regăsit pe noul model și sistemul YouClip cu accesorii ingenioase care a debutat pe Duster. Nivelul de echipare Extreme dispune de un set de covorașe solide, din cauciuc, și praguri cu ornament specific, cu linii inspirate de hărțile topografice.

Spring se laudă cu cel mai bun spațiu de depozitare din segment. Volumul portbagajului a crescut cu 6%, având acum 308 litri, iar prin rabatarea banchetei spate se ajunge la 1.004 litri. Există un spațiu de depozitare cu un volum de 35 litri și sub capotă, loc unde pot fi depozitate cablurile pentru încărcare. La capitolul spațiu destinat locurilor spate, lucrurile au rămas neschimbate.

Noile sisteme de asistență la conducere (ADAS

Spring primește o infuzie serioasă de tehnologie pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranță (GSR2): frânarea automată de urgență (cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii  de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall).

Și, pentru a ușura viața clienților săi, Dacia introduce butonul "My Safety" care permite un acces rapid la configurația preferată de sisteme de asistență la conducere.

Conectivitate optimizată și capacități multimedia

Disponibil ca dotare în standard pe versiunile Essential și Expression, Media Control este un sistem multimedia complet, cu comenzi pe volan, cu afișaj al informațiilor media și al apelurilor telefonice pe tabloul de bord. Sistemul dispune de 2 difuzoare, conexiune Bluetooth, un port USB. Atunci când este conectat la aplicația gratuită Dacia Media Control, șoferul poate accesa funcțiile radio/media de pe ecranul smartphone-ului său, precum și alte funcții (de exemplu, navigația), beneficiind de o ergonomie concepută special pentru a fi utilizată în timpul conducerii.

Sistemul Media Nav Live – în serie pe nivelul de echipare Extreme și opțional pe Expression – are un ecran central de 10", care încorporează navigație conectată până la 8 ani, integrând informații în timp real despre condițiile de circulație și hărți europene actualizate. Mai mult, oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, precum și două porturi USB. Sistemul de operare este dezvoltat de Google, este sistemul adoptat de ultimele modele ale grupului. Dar în cazul Dacia, hârțile nu sunt furnizate de Google, ele fiind oferite de Here Technologies.

Dacia Spring – sursă de energie

Noul Spring dispune acum de un încărcător V2L bidirecțional, astfel încât să poată fi folosit ca sursă de energie pentru alimentarea dispozitivelor electrice. Un adaptor specific care se conectează la conectorul de încărcare al automobilului, situat sub grila față, acționează ca o priză tradițională de 220V/16A. Practic, poți să folosești mașina ca pe o uriașă baterie.

Spre exemplu, dacă vrei să alimentezi un grătar electric de 3kW timp de o oră, vei consuma cam 13% din baterie. Dacă alimentezi o pompă de aer de 0.2 kW timp de 20 minute, vei consuma 0,5% din baterie. O ghirlandă de lumini, de 0,03 kW va consuma în 6 ore 5% din baterie.

Niveluri de echipare

Spring Essential: tablou de bord digital de 7", volan cu 3 brațe reglabil pe înălțime, servodirecție, sistemul multimedia Media Control cu port USB, limitator de viteză, funcția cruise control, comandă radio pe volan, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri față electrice, asistență la parcarea cu spatele, priză 12V. Motor de 45 CP, roți de 14 inch.

Spring Expression: Essential + climatizare manuală, jante de 15", motor de 65 CP. Sunt disponibile ambele motorizări pentru această echipare.

Spring Extreme: Expression + elemente decorative interioare și exterioare de culoare Copper Brown, oglinzi retrovizoare și geamuri electrice pentru ușile din spate, sistemul multimedia Media Nav Live cu ecran central de 10", două porturi USB  și conectivitate wireless Apple CarPlayTM și Android AutoTM, încărcător bi-direcțional.

Sistem electric

Modelul este echipat cu aceeași baterie cu o capacitate utilă de 26,8 kWh. Autonomia declarată este de 220 km, indiferent de echipare sau motorizare. Dacă autonomia pare mică, statistic, conform datelor colectate prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului, proprietarii de Spring parcurg zilnic, în medie, 37 km, iar viteza medie de deplasare este de 37 km/h. În 75% din cazuri, vehiculul este încărcat la domiciliu.

Modelul primește în premieră și funcția de frânare regenerativă, pentru optimizarea autonomiei. Această funcție poate fi activată prin selectarea poziției ”B” a noului selector de viteze. 

Noua Dacia Spring este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puțin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui wall box de 7 kW. Opțional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.    

Un upgrade așteptat și binevenit pentru a cataliza vânzările acestui model. Foto - Adevarul
Un upgrade așteptat și binevenit pentru a cataliza vânzările acestui model. Foto - Adevarul

Dacia Spring rămâne o propunere aproape unică în peisaj. Un vehicul electric cu o masă de sub 1.000 kg. Noul model, în echiparea de vârf are o masă de maxim 984 kg, greutatea a crescut cu maxim 6 kg comparativ cu vechea generație, dar plusul de echipament de la bord este semnificativ. Va fi oferită și o versiune cargo, cu două locuri, un volum util în spatele scaunelor față de 1.085 litri și o sarcină utilă de 359 kg – valori care urmează a fi omologate.

Comenzile pentru noul Spring se vor deschide în primăvara anului 2024. Lansarea pe piață este programată pentru vara anului 2024.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite