Comentariul săptămânii:După 100 de ani
0Pe 24 iunie 1910, un grup de investitori italieni cumpăra filiala italiană a producătorului francez Darracq şi înfiinţa Anonima Lombarda Fabbrica Automobili – A.L.F.A.
De atunci, lucrurile au evoluat când mai rău, când mai bine, cu momente de glorie incredibilă pentru această marcă excepţională. De la victorii în marile curse automobilistice şi până la recorduri de viteză stabilite de piloţi celebrii. Chiar şi marele Enzo Ferarri a cunoscut faima lucrând şi concurând pentru Alfa Romeo.
Câteva zile petrecute la Alfa Romeo Historic Days ne-au adus în atenţie că prezentul acestui brand este departe de trecutul impresionant. Dar viitorul este mai bun? Sergio Marchionne, marele lider al grupului Fiat, a făcut recent dezvăluiri despre ce va urma. Noua Giulietta, care înlocuieşte mai vechiul model 147, este un produs de la care se aşteaptă vânzări de 100.000 de unităţi pe an. 2012 va marca apariţia noii Giulia, care va înlocui actualul 159, folosind aceeaşi arhitectură de la Giulietta. Aceasta va fi prima Alfa care va reintroduce brandul pe piaţa SUA.
2013 va fi însă cel mai spectaculos an din ultimele două decenii! Atunci va apărea primul crossover realizat tot pe arhitectura lui Giulietta, un nou SUV produs pe o platformă Jeep şi un Spyder cu tracţiune pe spate. Tot în 2013, Brera nu va mai fi în producţie. Însă vor fi vândute 300.000 de unităţi anual, mulţumită şi lui Mito, care pentru SUA va primi o versiune în 5 uşi.
La acea vreme - dacă totul decurge conform planului - vom avea două modele de volum şi încă cel puţin patru care să facă vânzări importante. Aşa cum îl cunoaştem pe Marchionne, nu prea avem de ce să ne temem. Vorba poetului - „la trecutu-ţi mare, mare viitor" - are mari şanse să devină realitate. Iar Alfa Romeo ar merita-o din plin!