Mihai Marinescu ia viteză spre Formula 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Braşoveanul a câştigat prima cursă în F2, la Monza, în „Templul vitezei“. Clasarea pe 3 la „general“, în 30 octombrie, i-ar aduce licenţa de pilot de Formula 1 şi o sesiune de teste la Williams  F1 Team.

Lansat în dura lume a „cailor putere" în 1999, când a urcat pentru prima dată într-un kart, Mihai Marinescu (22 de ani) a reuşit sâmbătă cel mai important rezultat din carieră: a câştigat prima cursă de Formula 2, la Monza (Italia). Succesul său este cu atât mai important cu cât a fost obţinut pe unul dintre cele mai vechi şi cunoscute circuite din lume - a fost amenajat în 1922, la nord de Milano şi i s-a spus „Templul vitezei" fiind foarte rapid. Şi, în plus, îl menţine pe român pe lista piloţilor care ar putea ajunge în Formula 1. 

Creditat încă din 2005 cu şanse la pătrunderea în „Marele Circ", de victoria obţinută la Mugello, în Formula Renault 1,6 Europa, Mihai Marinescu a cochetat şi cu schiul, ca mulţi alţi copii născuţi în Braşov, el ocupând locul 5 la Campionatele Naţionale. În cele din urmă, tot maşinile l-au atras cel mai mult, iar alegerea lui s-a dovedit inspirată.

Multiplu campion naţional la karting, declarat de mai multe ori cel mai bun pilot al anului din România de FRAK, Mihai Marinescu a participat în anii trecuţi la mai multe competiţii monomarcă - Formula Renault, Formula BMW, Formula 3 - obţinând şi victorii, şi clasări pe podium. În 2008, de pildă, plecând din pole position, a câştigat Macao Grand Prix, pe un traseu extrem de dificil. Acesta este socotit o rampă de lansare spre F1, acolo triumfând numeroşi piloţi cunoscuţi, inclusiv Ayrton Senna şi Michael Schumacher.

A concurat la Monte Carlo şi Silverstone

În aprilie trecut, chiar în prima cursă de Formula 2 a sezonului, Marinescu a reuşit să urce pe locul 3 în clasamentul general după ce a ocupat poziţiile 4 şi 5 în cele două curse disputate pe un alt circuit legendar, cel de la Silverstone (Marea Britanie). Atunci cel poreclit „Beu" mărturisea că şi-ar dori ca la finalul sezonului să fie pe podium, în acest caz el obţinând licenţa de pilot de Formula 1 şi posibilitatea de a participa la o sesiune de teste la echipa Williams cu monopostul condus anul acesta de Rubens Barrichello.

Cu toate că în sezonul trecut din F2 a reuşit să termine în Top 10 toate etapele la care a luat startul, Marinescu este conştient că nu poate ajunge să ia startul în curse alături de Vettel, Hamilton sau Alonso fără un sprijin financiar puternic. În viaţa de zi cu zi, Marinescu evită să conducă în mare viteză pe drumurile publice, el fiind conştient de riscurile cu care se confruntă cei care au acest obicei. Absolvent al Liceului german „Johannes Honterus", braşoveanul îşi doreşte să devină inginer - a studiat la Facultatea de Autovehicule Rutiere la Universitatea Transilvania.

Cum poate ajunge în F1

- Rezultatele sunt cele mai importante pentru echipele din F1 atunci când îşi recrutează piloţii, însă contează foarte mult şi ca pretendenţii să nu fie „distrugători" de maşini (Montoya, de pildă, a fost un mare talent, însă a provocat accidente). Un titlu de campion în Formula 2 sau măcar locul 2 l-ar ajuta pe Marinescu să revendice un loc în „Marele Circ".
- Sponsorii puternici, îndeosebi cei implicaţi în automobilismul sportiv, impun deseori piloţi mai ales la echipele mici. În cazul lui Marinescu, Renault ar putea să-l sprijine, această firmă deţinând marca Dacia şi având tradiţie în motorsport. De la anul, constructorul francez va motoriza monoposturile pe care Williams le foloseşte în Formula 1. Iar Williams produce bolizii pilotaţi acum de Marinescu şi rivalii săi în F2.
- Recomandarea unor persoane influente din lumea sportului cu motor, dar nu numai. Fiind braşovean, Ion Ţiriac ar putea pune o vorbă bună pentru Marinescu. Omul de afaceri român este foarte cunoscut în lumea automobilismului, dar şi a producătorilor de maşini şi a ajutat la ridicarea unor mari campioni ai tenisului mondial. Acum, unul dintre sponsorii lui Marinescu este Ministerul Dezvoltării Regionale şi a Turismului şi concurează cu celebra „frunză" pe monopost şi combinezon.

Abandon în cursa de ieri, cădere de un loc

În a doua cursă de la Monza, de ieri, Mihai Marinescu a fost nevoit să plece de pe a 18-a poziţie a grilei de start. În timpul calificărilor, motorul monopostului său a cedat din cauza unor probleme la valva de admisie de la turbină. Înainte să revină la boxe, el avea al treilea timp. Nici în cursa la care au participat 19 piloţi braşoveanul n-a fost mai norocos, fiind obligat să abandoneze după cinci tururi de circuit (au fost 21). Victoria i-a revenit italianului Mirko Bortolotti, care nu mai poate pierde titlul - mai este o etapă, la Barcelona, în 28-30 octombrie.

30 de piloţi au participat la ediţia din acest an a Campionatului Mondial de Formula 2.

Clasament piloţi F2

1. Mirko Bortolotti     266p
2. Christopher Zanella 181p
3. Ramon Pineiro     152p
4. Miki Monras     123p
5. Mihai Marinescu     113p
6. Tobias Hegewald     109p
7. Jack Clarke     102p
8. Alex Brundle     98p
9. Bratt Will     92p

 CV   
         

- Pilotul nr. 1 al României
- Numele : Mihai Marinescu
- Data şi locul naşterii: 25 ianuarie 1989 Braşov
- Cariera:
- A început să practice cartingul în 2000, când a câştigat titlul naţional la clasa Cadet
- În 2004, a obţinut victoria în ambele etape din FIA South East Europe Karting Zone
- În Formula Renault 1,6, în 2005, a obţinut două victorii în 12 curse disputate în Campionatul Italiei, respectiv trei succese în 10 curse din Campionatul Belgiei.
- În 2008, în Formula BMW, a câştigat Macao Grand Prix pe circuitul stradal socotit a fi o rampă de lansare spre Formula 1 - acolo au triumfat, printre alţii, Ayrton Senna şi Michael Schumacher.
- Anul trecut, a debutat în F2, întrecerea considerată „Antecamera Formulei 1". A terminat pe locul 11 la „general", având clasări în Top 10 în fiecare etapă.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite