Halep, tot fără sponsor: „Simona e trăsnet! E o prostie să spui că nu vinde fiindcă e din România“
0A trecut o lună de când Simona Halep a rămas fără sponsor tehnic, după ce şi-a încheiat colaborarea cu Adidas. „Adevărul“ a vorbit cu specialişti în marketing sportiv pentru a afla motivele acestei situaţii bizare.
S-a tot vehiculat că ocupanta locului 2 WTA se află în negocieri cu diverse branduri, însă, în continuare, nu s-a făcut niciun anunţ oficial.
Radu Restivan, specialist în marketing sportiv la 321sport Communications, vede altfel această poveste între Adidas şi Halep.
„Eu cred că a fost o comunicare greşită pe acest subiect. Adidas n-a renunţat la Simona. A fost o renegociere, Simona a cerut mai mulţi bani şi nu s-a ajuns la o înţelegere. Nu e nimic tragic sau dramatic în această poveste. Iar faptul că Halep n-a semnat, deocamdată, cu o altă firmă nu e ceva surprinzător. Din ce îmi spuneţi, a cerut în jur de două milioane de euro pe an. Ei bine, nu sunt foarte multe firme care să aibă puterea necesară pentru a plăti o astfel de sumă. De fapt, probabil Nike şi-ar permite aşa ceva. Iar un contract cu Nike nu se semnează de pe o zi pe alta, mai ales dacă, în trecut, ai fost sponsorizat de concurent direct. Aceste firme au o politică: preferă să-şi crească sportivul şi să aibă continuitate cu el. Din acest motiv e bătaie mare pe jucătorii tineri, de perspectivă“, ne-a explicat Restivan.
E însă Halep dezavantajată că s-a născut în România? Restivan a dat un răspuns categoric: „Simona a fost până acum câteva zile pe locul 1 în lume. Când eşti lider mondial, imaginea ta se vinde la nivel global, nu doar în România. Halep e trăsnet! Are o imagine impecabilă şi e o prostie să spui că nu vinde fiindcă e din România. De altfel, Adidas, cât timp a lucrat cu ea, a implicat-o în tot felul de campanii globale de marketing care au contribuit şi ele la creşterea brandului Halep, nu doar a brandului de echipament sportiv“.
„Contează şi capacitatea staffului de a negocia“
Roxana Lupu, fondator Adrenallina Sports PR & more, prima agenţie de PR sportiv din România, şi-a oferit şi ea punctul de vedere, atunci când a fost întrebată despre contractele de publicitate şi rezultatele sportivului.
„Legătură cred că se face pe mai multe paliere. Ţara de provenienţă a sportivului şi capacitatea financiară a brandurilor, nivelul la care e sportul şi partea de sponsorship în acea ţară. De asemenea, contează şi capacitatea unui staff de a negocia“, ne-a explicat Lupu. Aceasta a insistat că în România, oricum, marketingul sportiv e un domeniu subdezvoltat. „Din păcate, unii sportivi nu înţeleg importanţa unui specialist în Public Relations, marketing şi promovare. Iar dacă ne referim la un specialist în PR şi comunicare, axat pe zona de sport, care a lucrat cu sportivi, branduri sportive sau branduri asociate cu sportul, atunci cred că în România ne ajung degetele de la o mână să-i numărăm“, a concluzionat Roxana Lupu.
Cât primesc jucătoarele de tenis din sponsorizări
S. Williams - 19.000.000 de dolari
Kerber - 5.000.000
V. Williams - 7.000.000
Muguruza - 3.500.000
Wozniacki - 5.000.000
Radwanska - 4.000.000
Bouchard - 6.500.000
Halep - 1.500.000
*Sursă: Forbes
*Perioada iunie 2016 – iunie 2017
CITEŞTE ŞI:
*Halep, dezavantajată din cauza naţionalităţii: „Plăteşte preţul fiindcă e din România! Contează şi aspectul fizic“
*Halep a ajuns pe mâna unui incompetent: Simona şi-a angajat un manager de comunicare, care nu ştie să se comunice
*CTP râde de contestatarii lui Halep: Cum i-a catalogat pe cei care o atacă pe Simona pentru finala de la Melbourne